چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 19604
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم:

حیات سیاسی لبنان وابسته به اندشیه سیاسی امام موسی صدر است

قم نيوز : قم نيوز: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: اگرچه در لبنان فقط یک میلیون و سیصد هزار شیعه وجود دارد، اما ملاحظه می‌کنیم که حیات سیاسی لبنان منوط به امام موسی صدر است و آن‌ها به این مسئله افتخار می‌کنند.
حیات سیاسی لبنان وابسته به اندشیه سیاسی امام موسی صدر است
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب صبح امروز، در نشست علمی امکان، اخلاق و آسیب‌شناسی گفت‌و‌گو که با حضور فریدریش اشتیفت سفیر اتریش در ایران، دختر و داماد امام موسی صدر و جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با اشاره به الگو بودن امام موسی صدر، اظهار کرد: امام موسی صدر پدیده‌ای بود که صد سال زود‌تر از موعد مقررش به دنیا آمد، جامعه ما اکنون به امام موسی صدر نیاز دارد، اگرچه هنوز بعد از گذشت ۵۰ سال برخی از حوزویان اندیشه او را قبول ندارند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به انقلاب حزب الله لبنان، افزود: حزب الله لبنان که یکی از بزرگ‌ترین جریان‌های سیاسی منطقه است، کیان تشکیل دهنده حزب الله را اندیشه‌های امام موسی صدر می‌دانند، با وجود اینکه خود آن‌ها افراد شاخصی همچون سید محمد حسن فضل الله، شیخ محمد شمس الدین را در کشور خود داشتند.

وی با اشاره به جمعیت شیعه لبنان، تصریح کرد: اگرچه در لبنان فقط یک میلیون و سیصد هزار شیعه وجود دارد، اما ملاحضه می‌کنیم که حیات سیاسی لبنان منوط به امام موسی صدر است و آن‌ها به این مسئله افتخار می‌کنند.

نواب با اشاره به جمعیت ده درصدی طلاب شاغل نسبت به دانشجویان شاغل کشور، تصریح کرد: در حال حاضر اندیشه امام موسی صدر سبب افزایش دانشجویان دانشگاهی شده است اما جمعیت طلاب در این مدت پیشرفتی نداشته است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به وجود افرادی چون امام موسی صدر، شهید بهشتی و شهید مطهری، عنوان کرد: وجود این عزیزان سبب شد که خلأ وجود افراد کارآمد پر شود تا جایی که شهید مطهری ۱۲۰ کتاب دارد که هر کدام ۱۰۰ بار چاپ شده است و این یعنی ۱۲۰۰ نویسنده در یک جامعه بقیه هم به همین صورت هستند.

وی با اشاره به عالمان دینی سایر ادیان، گفت در بین اهل تسنن نیز وجود عبدو، کواکبی، سید قطب و محمد قطب خلأ وجود اندیشمندان مطرح آن هم پر شد، اگر چه این افراد انگشت شمار هستند اما نباید از اهمیت و تاثیر آن‌ها نیز غافل شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به تفکرات شهید مطهری در شکل گیری انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اگرچه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستند اما شهید مطهری زیر بنای فکر را کامل کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjxmev.uqehyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما