پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 19629

قعطنامه تجمع حوزویان در محکومیت انحلال شورای علمای بحرین

قم نيوز : قم نيوز: طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با شرکت در همایش حمایت از مردم مظلوم بحرین، توطئه انحلال مجلس علمای شیعیان این کشور را محکوم کردند
قعطنامه تجمع حوزویان در محکومیت انحلال شورای علمای بحرین
به گزارش قم نيوز، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، شب گذشته با شرکت گسترده در همایش حمایت از مردم مظلوم که از سوی معاونت بین الملل حوزه های علمیه در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، در قطعنامه ای، توطئه و اقدام نسنجیده رژیم آل خلیفه در انحلال مجلس علمای شیعیان این کشور را محکوم کردند.

متن کامل قطعنامه این همایش که از عربی به فارسی ترجمه شده، بدین شرح است:

در بخشی از این قطعنامه آمده است: اکنون که دین مبین اسلام در حال گسترش جهانی است و ملل مظلوم جهان به سوی بیداری و رهایی از زنجیرهای بردگی استعمار و عزت گام برمی‌دارند، دشمنان جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ در تلاش‌اند تا حکام مستبد را حمایت کرده و از تأمین حقوق اولیه مردم مسلمان کشورها پیشگیری کنند.

حوزویان گرد هم آمده در این همایش با دفاع از حقوق مردم مسلمان بحرین اعلام کردند: براساس آیه شریفه « ان الحکم الا لله » حکومت بر سرنوشت جوامع انسانی اصولاً حق خداست و خداوند حق مدیریت ملت‌ها را در چارچوب قوانین الهی بر اساس « و امرهم شوری بینهم » به خود ملت‌ها واگذار کرده و همه حکومت‌ها موظفند خود را با شریعت اسلام و مردم سالاری دینی منطبق کنند.

این قطعنامه حاکیست: مردم مسلمان بحرین بویژه پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام تاکنون حقوق‌شان تضییع شده و به خواسته‌های‌شان توجهی نگشته است، از حکومت بحرین انتظار داریم ضمن تأمین امنیت مردم به خواسته‌های آنان توجه نموده و قدر این مردم مهربان را که مدت‌ها است با راهپیمایی‌های مسالمت آمیز خواسته‌ها و حقوق خویش را مطرح کرده اند بداند و از هرگونه خشونت و کشتار پرهیز کنند.

در ادامه این قطعنامه آمده است: علمای بزرگوار دینی بحرین به رهبری حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم مشعل‌های هدایت و سعادت ملت و کشور بحرین‌اند، توطئه نسنجیده‌ی حکم انحلال مجلس علمایی شیعیان بحرین بجای ایجاد آرامش موجب شعله ور شدن خشم ملت‌ و علماء شده و کشور را دچار بحران‌های سخت تر خواهد کرد.

طلاب در پایان ضمن محکوم کردن این حکم انحلال از نظام بحرین خواستار لغو فوری این حکم غیر عادلانه از طریق تکریم جایگاه عالمان دینی و مشورت با آنان به حل مشکلات کشور شدند.
انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcgy39q.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما