جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 19668
آیت‌الله مصباح یزدی

شهید بهشتی نمونه یک مدیر واقعی بود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، شهید بهشتی را نمونه یک مدیر واقعی عنوان کرد و گفت: ایشان اموری که هیچکس نمی‌توانست عهده دار آن شود بر عهده می‌گرفت و این موهبتی الهی بود.
شهید بهشتی نمونه یک مدیر واقعی بود
به گزارش قم نیوز به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در همایش رابطه مدیریت و علوم اسلامی، در موسسه امام خمینی(ره)قم گفتند: صرف نظر از تعریف علوم اسلامی و انسانی و آنچه معیار اصلی تفکیک این دو می باشد، تقسیم بندی خاصی وجود ندارد و هر چه هست قراردادی می باشد.

وی ادامه داد: آنچه در میان کلیه علوم اسلامی و انسانی مشترک می باشد، توصیفی و دستوری بودن است؛ به طوری که برخی علوم توصیفی واقعیات را منعکس می کنند و خود صاحب نظر نیستند، همچنین علوم دستوری که بیانگر باید ها و نبایدها بوده و به نوعی انشایی می باشند.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) یادآور شد: چنین تقسیم بندی به صورت روش بوده و اشکالی را در مبادلات ایجاد نمی کند، ولی آنچه شاید در معادلات اختلال به وجود آورد، وجود علومی دو جنبه است.

وی با بیان این که علاوه بر علوم اسلامی که نیاز به تمرین و ممارست دارد، علوم انسانی هم از این مقوله مستثنی نیست، ابراز داشت: در علوم انسانی همانند علوم اسلامی برای تبحّر و علمیاتی کردن دانش اندوخته در ذهن، نیاز به تمرین است. به طور مثال کسی که صرفا علوم سیاسی بخواند یا دانش علوم سیاسی داشته باشد، نمی تواند دیپلمات گردد، چون فرد دارای علم سیاست باید خلاقیت های دیگری همچون زیرکی در بیان و گفتاری، زمان شناسی، مخاطب شناسی و.. را بداند و قدرت تحلیل داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری، شهید بهشتی را نمونه یک مدیر واقعی دانست و تصریح کرد: شهید بهشتی برای مدیریت برای کارهای سخت، ساخته شده بود و اموری که هیچکس نمی‌توانست عهده دار آن شود و به خوبی مدیریت کند، ایشان بر عهده می‌گرفت و این موهبتی الهی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که علم مدیریت دارای جنبه‌های متعددی است، افزود: لایه ظاهری مدیریت همان عمل و مهارت است که نیاز به تمرین دارد تا به ثمر برسد، لایه زیرین آن مقررات است که فرد عامل باید به خوبی آن را بداند و به جا از آن بهره ببرد.

آیت الله مصباح یزدی در پایان خاطرنشان کرد: لایه سوم علم مدیریت حقایق و مغز علم مدیریت است و شامل کلیه علوم اسلامی که فرد عامل باید اشراف و آگاهی کاملی از آن داشته باشد.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjomev.uqehmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما