شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 19741
آیت‌الله نوری‌همدانی

جهاد و شهادت استراتژی انقلاب است

قم نيوز : قم نيوز: یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه استراتژی امام (ره) در انقلاب استراتژی انبیاء بود، گفت: جهاد و شهادت استراتژی انقلاب است.
جهاد و شهادت استراتژی انقلاب است
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان ضمن خیرمقدم به این ستاد اظهار کرد: یک از موضوعاتی که باید به آن توجه کنیم انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه این انقلاب چهره جهان را تغییر داد گفت: این انقلاب عظیم دنبال قیام ائمه(ع) بوده و بسیار مقدس است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه برای شناخت انقلاب اول باید ارکان انقلاب را درست بشناسیم، بیان کرد: ما باید اهداف و دستاوردهای انقلاب و آسیب‌هایی که ممکن است در راه انقلاب شکل بگیرد را روشن کنیم.

وی با بیان اینکه نخستین رکن انقلاب اسلام است، تصریح کرد: بعد از آنکه اسلام را به حاشیه رانده و آن را تحریف کرده بودند امام(ره) اسلام را زنده کرد.

نوری‌همدانی بیان کرد: تاریخ نشان می‌دهد که استکبار چه نقشه‌هایی برای تضعیف اسلام کشیده است.

وی با اشاره به اینکه دومین رکن انقلاب مردم هستند عنوان کرد: استکبار نقش مردم را تضعیف کرده بود و مردم مانند بردگانی بودند که در سرنوشت خود دخالت نداشتند.

این مرجع تقلید ادامه داد: امام(ره) نقش مردم را در کشور معین کرده و یک نظام مردم‌سالاری را به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه سومین رکن انقلاب ولایت فقیه است تصریح کرد: مسئولان باید برای حفظ این سه رکن مهم انقلاب تلاش کنند.

نوری‌همدانی با بیان اینکه تاکید امام(ره) این بود که مردم و مخصوصاً مظلومان و مستضعفان را همیشه راضی نگه داشت، اذعان کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی مردم بودند که حضور چشمگیری داشتند و شما باید به آن‌ها احترام بگذارید.

وی با اشاره به اینکه مسئله ولایت فقیه بسیار مهم است بیان کرد: در طول تاریخ هرکسی که در راس حکومتی قرار می‌گرفت جز ظلم کار دیگری انجام نمی‌داد ولی ولایت فقیه مدل جدیدی از اداره جامعه بر مبنای مبانی دینی را ارائه کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: انقلاب‌های دیگر منطقه به دلیل نبود رهبر اسلامی است که به نتیجه نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه استراتژی امام(ره) در قیام، استراتژی انبیاء(ع) است، گفت: جهاد و شهادت استراتژی انقلاب بوده است.

نوری‌همدانی با بیان اینکه امام فرمود مردم ایران از مردم زمان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) بهترند، افزود: بعد از انقلاب مردم همیشه در صحنه بوده‌ و شهدای فراوانی داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد شهدای روحانیون بیش از هر صنف دیگری است، گفت: امام(ره) در پیامی که موقع جنگ داد گفت آفرین بر علمایی که رساله خود را با مرکب خون نوشتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما باید بدانیم که آرامش ما نتیجه خون شهدا است، تصریح کرد: قدرتی که امروز در ایران وجود دارد در نتیجه جهاد و شهادت و آمادگی برای شهادت است.

وی با اشاره به اینکه در روایات برای شهدا مقام بالایی قائل هستند، گفت: کشته شدن در راه خدا ارزش بسیار بالایی دارد و ارزشی از آن بالاتر وجود ندارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb8zb8.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما