شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 1976
مدیر دفتر آموزش‌های آزاد دانشکده علوم حدیث:

دوره آشنایی با در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دفتر آموزش‌های آزاد دانشکده علوم حدیث از برگزاری دوره آشنایی با علوم و معارف حدیث در قم خبر داد.
دوره آشنایی با  در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی غلامعلی امروز با اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش‌های آزاد دانشکده علوم حدیث اظهار کرد: این مرکز تاکنون بیش از ۲۷ دوره آموزشی در شهرها و استان‌های مختلف برای علاقه‌مندان معارف اهل بیت(ع) برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نشر علوم و معارف اهل بیت(ع)، ارتقای فرهنگ دینی حدیثی خواص جامعه، فراگیر کردن معارف در اداره‌ها و نهادهای ویژه از جمله اهداف دفتر آموزش‌های آزاد دانشکده علوم حدیث است.

مدیر دفتر آموزش‌های آزاد دانشکده علوم حدیث به فرآیند برگزاری دوره‌های کوتاه مدت اشاره کرد و گفت: در ابتدا درخواست طراحی دوره کوتاه مدت به مدیران گروه‌های مختلف علمی دانشکده علوم حدیث مانند گروه‌های نهج‌البلاغه، کلام، اخلاق و... ابلاغ و پس از تصویب، سرفصل‌های هر درس تنظیم می‌شود.

وی عنوان کرد: دوره‌های کوتاه مدت آشنایی با معارف نهج‌البلاغه، کلام روایی و عقاید، اخلاق سازمانی، کانون مهرورزی و کارگاه روایت‌پژوهی در سال گذشته و سال جاری طراحی شده است.

غلامعلی خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال دوره کوتاه مدت آشنایی با معارف نهج‌البلاغه در دانشکده علوم حدیث شهر ری و کارگاه روایت‌پژوهی در دانشکده علوم حدیث قم تیر ماه با همکاری مرکز جامع علوم اسلامی برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف این دوره بیان کرد: ارتقای سطح آگاهی خواص جامعه از معارف عالی این کتاب بزرگ و آشنایی با حکومت علوی و اندیشه‌های آن امام بزرگوار و معرفی نهج‌البلاغه به قشر جوان در این راستا بوده است.

مدیر دفتر آموزش‌های آزاد دانشکده علوم حدیث عنوان کرد: در نظر داریم دو دوره با عنوان آشنایی با علوم و معارف حدیث در قم و دو دوره آشنایی با معارف نهج‌البلاغه و معارف حدیث در محیط مجازی را در سال جاری برگزار کنیم.

وی یادآور شد: این آمادگی وجود دارد تا دوره‌های کوتاه مدت را برای نهادهای همسو یا علاقمند به معارف اسلامی برگزار کنیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.f8zbjh8op9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما