يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 19767
شهردار منطقه۷ قم:

شهرداری منطقه ۷ آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

قم نيوز : قم نيوز: شهردار منطقه۷ قم از آمادگی این شهرداری برای استقبال از بهار و میزبانی از زائرین حرم کریمه اهل بیت(ع) و میهمانان نوروزی خبر داد.
شهرداری منطقه ۷ آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است
به گزارش قم نيوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم علیرضا مظفری با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر مقدس قم و بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) همه ساله در ایام نوروز میزبان خیل عظیم زائرین و مسافران از اقصی نقاط کشور بوده و بدین لحاظ از جایگاه ویژه‌ای در میان سایر شهرهای کشور برخوردار است بنابراین همه نواحی و فضای سبز منطقه۷ شهرداری قم با بسیج تمام ظرفیت‌ها و امکانات خدماتی و رفاهی، آماده استقبالی پرشور و درخور از میهمانان نوروزی و زائرین حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) است.

وی در تشریح برنامه‌های شهرداری منطقه ۷ ویژه ایام نوروز افزود: نواحی سه گانه و فضای سبز منطقه با آماده باش بیش از هفتصد نفر نیروهای خدماتی، فضای سبز و ستادی و با بیش از ۵۰ دستگاه از انواع ماشین آلات مکانیزه خدماتی، به استقبال زایران و مسافران نوروزی می‌رود.

شهردار منطقه ۷ عنوان کرد: آماده سازی بوستانهای آخوندی و رجایی جهت استقبال از زائرین و تجهیز آن‌ها به سرویسهای بهداشتی، نمازخانه و مبلمان شهری از اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به ممنوعیت پارک خودرو، اسکان و چادر زدن در بلوار زائر (بستر رودخانه) در این ایام، بیان کرد: در این راستا کلیه پارکینگ‌های سطح منطقه بویژه پارکینگ طبقاتی زایر با ظرفیت بالغ بر دو هزار دستگاه خودرو آماده ارایه خدمات شده است.

مظفری خاطر نشان کرد: بمنظور حفظ سلامتی و ایمنی خود همزمان از نصب هرگونه چادر و پارک خودرو در بستر رودخانه خودداری و فقط از محلهای مجاز از قبل تعیین شده ویژه اسکان استفاده کنند.

وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات شهرداری منطقه هفت ویژه ایام نوروز مناسب سازی فضاهای سبز شهری، آذین بندی میادین و بلوار‌ها، نصب نمادهای مناسب با ایام نوروز، نظافت و شستشوی مستمر معابر، پاکسازی معابر اصلی هسته مرکزی و پیرامون مساجد از ضایعات، نخاله‌های عمرانی به طور مستمر و رنگ آمیزی جداول، المان‌ها و مبلمان شهری، دیوارهای فرسوده بمنظور تغیر سیمای شهری است.

بیش از صد و بیست روز آماده باش در شهرداری منطقه ۷

مظفری عنوان کرد: با توجه به اینکه این منطقه در مجاورت حرم مطهر قرار دارد در تمامی مراسم ملی، مذهبی و برگزاری مراسم برفیض نماز جمعه این منطقه بصورت آماده باش کامل در خدمت زائرین و مجاروین کریمه اهل بیت (س) است.

وی افزود: پرسنل خدوم منطقه هفت ۵۲ روز در سال را جهت خدمات رسانی به نمازگزارن نماز جمعه که در حرم مطهر برگزار می‌گردد در حالت آماده باش قرار دارند.

مظفری تصریح کرد: در سال جاری کارکنان این منطقه بیش از ۱۲۰ روز که شامل اعیاد (عید سعید غدیر، عید فطر، عید قربان، اعیاد شعبانیه)، شهادت و ولادت ائمه اطهار (س)، شبهای قدر، ایام عزاداری محرم و صفر، روز قدس، ۱۲ و ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان، تعطیلات نوروز، ۱۴ و ۱۵ خرداد و مراسم پر فیض نماز جمعه بوده در حال خدمات رسانی به شهروندان و زائران حضرت معصومه (س) بوده‌اند.

شهردار منطقه۷ اظهار کرد: با توجه اینکه ۷۰ درصد سفرهای درونشهری به هسته مرکزی شهر هست، این شهرداری به‌صورت پویا در کل ۲۴ ساعت به شهروندان خدمات رسانی انجام می‌دهد و در ایام خاص بصورت آماده باش کامل است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjaaev.uqehmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما