سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 19872

192 واحد اقامتی استاندارد قم پذیرای میهمانان نوروزی است

قم نيوز : قم نیوز:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: 192 واحد اقامتی استاندارد و دارای مجوز قم پذیرای میهمانان نوروزی است.
192 واحد اقامتی استاندارد قم پذیرای میهمانان نوروزی است
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای ایام نوروز، اظهار داشت: در بخش تبلیغات و اطلاع‌رسانی چاپ نقشه و بروشور در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم جاذبه‌های گردشگری را هر چه بهتر به زائران و گردشگران معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۹۲ واحد اقامتی استاندارد و دارای مجوز پذیرای میهمانان نوروزی است گفت: ۲۶ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۴۲ مهمانپذیر و ۱۰۱ منزل استیجاری در استان وجود دارد که شامل ۲ هزار و ۷۴۰ اتاق و ۷ هزار و ۳۵۶ تخت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم برای ساماندهی بیشتر تعدادی از منازل استیجاری که دارای شرایط هستند، به مهمان‌پذیر تبدیل کنیم و تاکنون چهار منزل استیجاری تغییر کاربری داده است.

وی عنوان داشت: کیوسک اطلاع‌رسانی در محدوده اطراف حرم کریمه اهل بیت(س) با هماهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

رضایی یادآور شد: در حال تلاش هستیم تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و اکیپ‌های مختلف بازرسی و نظارت بر تاسیسات گردشگری فعال شوند.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی اکیپ‌های مختلف و تاسیسات گردشگری پیش از ایام نوروز سنجیده شده و نکات لازم به آنها گوشزد می‌شود تا برای ایام نوروز با آمادگی کامل بتوانند خدمات‌رسانی کنند تا دیگر مشکلی در زمینه خدمت‌رسانی به زائران وجود نداشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم یادآور شد: ایجاد بازارچه‌های نوروزی و صنایع دستی در پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س)، میدان بزرگ امام خمینی(ره)، ‌مجتمع مهتاب در اتوبان قم - تهران و مجتمع آرتا در انتهای ۷۵ متری عمار یاسر از برنامه‌های دیگر اداره‌کل میراث فرهنگی است.

وی عنوان داشت: ستاد تسهیلات نوروزی به کمیته اسکان ستاد هماهنگی خدمات سفر تغییر نام پیدا کرده تا با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش و سایر نهادهایی که واحدهای اقامتی دارند، به بهترین شکل بتوانند اسکان گردشگران و زائران را ساماندهی کنند تا با کمترین مشکل رو به رو شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgx79q.ak9yu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما