يکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : 1988
استاندار قم :

وحدت و انسجام در برابرشیاطین مهمترین نیاز جامعه است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با تاكید بر برگزاری صحیح مجالس و محافل عزاداری امام حسین (ع) گفت : وحدت و انسجام در برابر مكر شیاطین مهمترین نیاز جامعه است.
وحدت و انسجام در برابرشیاطین مهمترین نیاز جامعه است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور شنبه شب در شورای اداری استان قم خاطرنشان كرد: محافل و مجالس عزاداری سید الشهدا (ع) باید از مسائل سیاسی، حزبی و انتخاباتی به دور باشد و حرمت این مجالس و محافل را نگه داریم.

وی همچنین تاكید كرد: باید وعاظ، خطبا و مداحان از حركات تفرقه آمیز كه موجب جدایی مسلمین می شود خودداری كنند، موسی پور خاطرنشان كرد: در مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید شاهد افزایش معرفت و بصیرت مردم باشیم و آنها با فلسفه قیام امام حسین (ع) بیشتر آشنا شوند.

استاندار قم ، تبیین مسائل روز مربوط به جهان اسلام و بیداری اسلامی، مسائل مربوط به كشورهای منطقه از جمله یمن، مصر و بحرین و آگاهی مردم از توطئه های عظیمی كه علیه نظام اسلامی در حال شكل گیری است را از مباحق قابل توجه در ایام محرم ذكر كرد .

موسی پور همچنین از هیات های مذهبی و دستجات عزاداری خواست كه تصویر زیبا و چهره دلنشین از عزاداری امام حسین(ع) به نمایش بگذارند و از هر اقدامی ، موجبات وهن و مخدوش شدن این پیام جاودانه و عزاداری حسینی را فراهم می كند پرهیز كنند.

وی یادآوری كر هیاتهای عزاداری نیز باید به فرایضی مانند نماز جماعت و امر به معروف و نهی از منكر كه از اهداف قیام امام حسین(ع) بود توجه ویژه داشته باشند، در جلسات عزاداری باید این فریضه های مهم زنده بماند.

وی ادامه داد: دهه اول محرم دهه احیای امر به معروف و نهی از منكر نامگذاری شده است، مسوولان اجرایی نیز باید در سازمان های اداری نیز در راستای احیای این فریضه مهم گام بردارند و باید شورای امر و نهی در دستگاه های اجرایی فعال شود.

موسی پور تصریح كرد: همه عزت و افتخار كشور ما از نهضت حسینی است و یكی از مسائل مهم خصوصا در روزهای تاسوعا و عاشورا در قم، حضور خیل عظیم زائران است و مسوولان باید همه امكانات خود را برای خدمت رسانی به آنها بسیج كنند.

استاندار قم افزود: ستاد تسهیلات زائران نیز باید در این ایام فعال باشد و برای خدمت رسانی مناسب به زائران همه امكانات استان را به كار گیرد.

موسی پور، كاهش ترافیك در هسته مركزی و مبادی ورودی شهر را نیز مورد تاكید قرار داد و گفت: باید مسوولان ناجا و راهنمایی و رانندگی با برنامه ریزی برای ایجاد ترافیك روان در این مراكز تلاش كنند.

وی گفت: با مدیریت صحیح می توان ترافیك روانی را در سطح شهر و مبادی ورودی شهر داشته باشیم و هیات های عزاداری نیز باید در این زمینه همكاری كنند.

استاندار قم همچنین رعایت مسائل ایمنی در مجالس عزاداری را مورد توجه قرار داد و گفت: به دلیل جمعیت انبوه در مجالس عزداری، باید مسائل ایمنی مراعات شود گاهی یك سهل انگاری باعث فاجعه جبران ناپذیر خواهد شد.

وی از هیات های مذهبی خواست مسائل ایمنی را مراعات و وسایل اطفای حریق همراه داشته باشند و مسوولان مربوطه نیز در این راستا به جدیت تلاش و از بروز هرگونه حادثه جلوگیری كنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.6nzt23nw6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما