دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : 1765
موسی‌پور تأکید کرد:

ضرورت توجه جدی به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محیط‌های اداری

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم بر لزوم توجه جدی به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محیط‌های اداری تأکید کرد.
ضرورت توجه جدی به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محیط‌های اداری
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور در جمع اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر طی سخنانی با اشاره به جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در اسلام اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین واجبات و فرائض دینی محسوب شده و آیات و روایات زیادی در خصوص اهمیت این دو وظیفه مهم و بزرگ وارد شده تا جایی که از امت و گروهی که این فریضه را اجرا می کنند به عنوان امت رستگار و برگزیده یاد شده است.

وی به آثار و فواید فردی و اجتماعی مترتب بر امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد:حیات و طراوت، تحرک و پویایی، پاکی و سلامت فردی و اجتماعی یک جامعه در گرو احیا و زنده نگه داشتن این فریضه الهی است.

استاندار قم با یادآوری آثار و پیامدهای سوء ناشی از بی توجهی به این فریضه گفت: ریشه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها، ناشی از ترک و عمل نکردن به این فریضه حیاتبخش است.

حجت الاسلام موسی پور راه اندازی و فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و نهادها را امری ضروری خواند و افزود: لازم است چنین شورا و تشکیلاتی برای احیای این فریضه در همه ادارات و دستگاه های اجرایی استان فعال شوند.

وی وظیفه دست اندرکاران فعال در عرصه احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای سنگین، دشوار و حساس دانست و تصریح کرد: تبیین آثار و اهمیت و یادآوری عواقب سوء ترک این فریضه برای عموم مردم و جامعه هدف یکی از وظایف اصلی و مهم شورا و دیگر تشکیلات مشابه محسوب می‌شود.

استاندار قم عامل و ناهی بودن اعضای شورا را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر آمر خود عامل باشد اثر سخن او بیشتر است و آمران به معروف و ناهیان از منکر باید خود را به صفات اخلاقی پسندیده و مورد انتظار از جامعه مزین کنند.

حجت الاسلام موسی‌پور شناخت دقیق از مسائل فقهی و احکام مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سایر مراکز باید کاملاً با اصول و شیوه‌ها، روانشناسی گفتاری و رفتاری، همچنین ظرافت‌های کار دعوت به خیر و بازداری از گناه آشنا باشند.

وی با بیان این که ملاحظات و تعارفات نباید مانع از انجام درست امر به معروف و نهی از منکر شود افزود: در همه مراحل و جهات این واجب مهم باید آداب رفتاری و اشارتی و احترام و حفظ آبرو و شخصیت فرد رعایت شود.

استاندار قم با تاکید بر لزوم نگاه جدی دست اندرکاران امر به معروف و نهی از منکر به همه مصادیق و موضوعات مشمول این فریضه گفت: باید همه این مصادیق مهم و فراگیر از جمله بحث رعایت صرفه جویی و پرهیز از اسراف و تبذیر در جامعه به ویژه در محیط‌های اداری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.in6k49n0m5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما