چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 19966
تولیت مسجد مقدس جمکران

امکانات جمکران پاسخگوی زائران نیست

قم نيوز : قم نيوز:‌تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه امکانات جمکران پاسخگوی زائران نیست گفت: باید به این مسجد توجه بیشتری شود تا این مسجد به جایگاه واقعی خود برسد.
امکانات جمکران پاسخگوی زائران نیست
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه در مسجد جمکران کارهای زیادی انجام شده است ولی تا نقطه ایده آل راه طولانی را در پیش داریم گفت: از نظر عمرانی شاید در کمتر از میانه راه باشیم و بودجه زیادی نیاز دارد تا جمکران کاملا تجهیز شود در حالی که فعلا هیچ ردیف بودجه‌ای وجود ندارد و جمکران با هدایای مردم اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود همه کاستی‌ها بیش از ۱۵ میلیون نفر سالانه به جمکران مشرف می‌شوند گفت: مشاهده می‌شود که در زمستان سرد و با بادهای پر سوز سرما هزاران نفر در شب‌ها با پتویی روی سر در گوشه‌ای از جمکران نشسته‌اند و گریه می‌کنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمود که جمکران ظرفیت هفته‌ای یک میلیون نفر را دارد و باید مسجد جمکران برای سالانه ۶۰ میلیون نفر برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه ما امکانات وضوخانه برای این جمعیت میلیونی را نداریم تصریح کرد: امکانات به هیچ وضع پاسخگو نیست و مردم با مشکلات فراوانی رو به رو هستند.

رحیمیان عنوان کرد: تلاش بر این است که با ساز و کاری که شکل گرفته و تفکیک کارها و استفاده از نیروهای کارآمد برای وضعیت موجود برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: سعی می‌شود که علاوه بر برکات نماز زائران جمکران از برنامه‌های فرهنگی مانند حلقه‌های معرفت و... نیز استفاده کنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به بزرگراه پیامبر اعظم اظهار کرد: شک داریم که آیا آنجا فرصتی برای عرضه دین شده یا به بازاری برای ترویج فرهنگ غرب تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: در چارچوب نگاه کلان به شهر قم جمکران نقش مهمی در این چارچوب ایفا می‌کند.

رحیمیان با بیان اینکه از قم انتظار صادرات وسایل تولیدی نمی‌رود تصریح کرد: باید در زمینه توسعه فرهنگ و مسائل دینی در قم تمرکز شود و توسعه و عمران قم باید در این چارچوب باشد.

وی بیان کرد: باید طوری هدف گذاری کنیم که در ۱۰ سال آینده ظرفیت اقامتی برای یک میلیون نفر را در قم فراهم کنیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مردم از سراسر جهان می‌توانند به قم بیایند و سرمایه گذاری کنند عنوان کرد: باید کاری کنیم که توقف در قم به جای چند ساعت به چند روز تبدیل شود.

وی تاکید کرد: وقتی فردی وارد قم می‌شود و از قم بر می‌گردد باید نگاهش به دنیا و مسائل زندگی دگرگون شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaion6.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما