شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 20039
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد

ضرورت توجه مسئولان به ابلاغیه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب

قم نيوز : قم نيوز:دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مدیران کشور مکلّف هستند بدون درنگ سیاست‌های رهبری را درباره اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار دهند.
ضرورت توجه مسئولان به ابلاغیه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب
به گزارش قم نيوز، محمد حسن آصفری با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد در کشور، اظهار کرد: کشورما دارای منابع غنی زیادی است، منابع ارزشمند زیر زمینی، منابع سخت افزاری و منابع نرم افزاری، بنابراین باید به خوبی از این منابع استفاده کنیم تا به استقلال و خودکفایی کامل برسیم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهمیت عمل به اصول اقتصادی، افزود: اگر در جامعه اقتصاد مقاومتی رعایت شود، نیازی نیست که نگاه ما به سمت کشورهای دیگر به ویژه غربی‌ها باشد، اگر اقتصاد مقاومتی باوری مهم در جامعه باشد، حتی تحریم‌ها هم نگران کننده نیست و بود و نبود تحریم‌ها در اقتصاد کشور اثری ندارد.

وی با اشاره ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در افزایش ثروت جامعه و اشتغالزایی برای آحاد جامعه تاثیر شگرفی دارد، که اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود تورم در کشور کاهش چشمگیری دارد و از هدر رفت منابع غنی کشور نیز جلوگیری می‌شود.

آصفری با اشاره به وظایف دولت و مجلس در برابر موضوع اقتصادی و مطالعه رهبر معظم انقلاب در اینباره، عنوان کرد: دولت و مجلس باید به عنوان یک نقشه راه، اقتصاد مقاومتی و فرمان رهبرمعظم انقلاب را سرچشمه امور قرار دهند و تمام بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در مجلس باید همراه با نگاه اقتصادی مقاومتی باشد.

اقتصاد مقاومتی راهی برای جذب سرمایه گذاران است

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان مهم‌ترین دستاوردهای اقتصاد مقاومتی برای مردم یک کشور، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در جذب سرمایه گذار تاثیر بسیار زیادی دارد، تولیدات ملی را توسعه چشمگیری می‌دهد و اشتغالزایی را در جامعه زیاد می‌کند.

وی با بیان اینکه درباره مطالعه رهبر معظم انقلاب در باره موضوع اقتصاد مقاومتی هیچ حرکت مثبتی در مجلس انجام نشده است، تاکید کرد: فعالیت‌های خاصی از سوی دولت و مجلس برای پاسخگویی به مطالبات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی انجام نشده است همه فعالیت‌ها حول برپایی جلسه و همایش‌ها بوده است که همایش به تنهایی کافی نیست.

آصفری با اشاره به اهمیت منویات رهبر معظم انقلاب در جامعه، گفت: ابلاغیه رهبر معظم انقلاب باید مانند یک حکم شرعی و منشور اجرایی برای همه مسئولان و قوا در دستور کارقرار بگیرد، بنابراین اگر به منویات رهبر معظم انقلاب عمل نشود و فقط جنبه شعار داشته باشد و به صورت عملیاتی و کاربردی اجرا نشود، در تحقق اقتصاد مقاومتی بی‌فایده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره مهم‌ترین کار‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: باید بخش خصوصی در جامعه فعال شود و ظرفیت بخش خصوصی به شکل خوبی استفاده شود، البته در کنار آن باید از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان نیز استفاده شود.

باید سخنرانی وعاظ و ائمه جمعه حول محور اقتصاد مقاومتی باشد

وی با اشاره به وظیفه آحاد مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی مطالبه رهبر معظم انقلاب است و وظیفه آحاد جامعه است که برای تحقق آن کوشش کنند، بنابراین باید راهکارهای اقتصاد مقاومتی را در جامعه اجرایی کنیم و به صورت قانون اعمال کنیم، چون هر چیزی که به صورت قانون تدوین شود وظیفه همه افراد اطاعت از قانون است.

آصفری با بیان اینکه ایران کشوری مصرف گرا است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کار‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف در جامعه است، اگر مردم جامعه مصرف خود را مدیریت کنند و از تمایل به استفاده ازکالاهای خارجی نیز کم کنند، از هدر رفت منابع انرژی جامعه جلوگیری کرده‌ایم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وظیفه وعاظ و ائمه جمعه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: وعاظ، ائمه جمعه و جماعت نیز وظیفه دارند در سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه محور سخنرانی‌های خود را حول اقتصاد مقاومتی قرار دهند و در این زمینه مردم را روشنگری کنند.

وی با اشاره به رسالت رسانه در زمینه فرهنگ سازی، خاطرنشان کرد: رسانه ملی، رسانه‌های دیداری و شنیداری با نشان دادن قبح مصرف گرایی و عمل کردن به صرفه جویی که از آموزه‌های دین مبین اسلام است، باید در ضمیر مردم این فرهنگ را ثبت کنند، و ساخت فیلم نیز موثر‌ترین حالت برای تاثیرگذاری بر مخاطب است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdnz0x.yt0zs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما