قم نيوز : قم نيوز: دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان از تمدید مهلت ارسال مقالات این همایش تا پایان اسفندماه جاری خبر داد.
مهلت ارسال مقالات همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی تمدید شد
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام حسن شکراللهی با اشاره به همایش‌ بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان اظهار کرد: تفسیر المیزان یکی از ذخایر جهان اسلام بوده ولی هنوز بسیاری از ابعاد و زوایای این تفسیر ارزشمند ناشناخته مانده است.

وی ادامه داد: اندیشه‌های این عالم بزرگ مانند چراغی، مسیر را برای اندیشمندان مسلمان روشن کرده تا بتوانند بیشتر از حقایق و آموزه‌های قرآن استفاده کنند.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان عنوان کرد: با توجه به اهمیت تفسیر المیزان گروه تفسیر و علوم قرآن موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همایش‌ بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان را با مشارکت سایر گروه‌های علمی موسسه و همکاری دیگر مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات، جامعة المصطفی العالمیة، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از جمله نهادهای همکار داخلی این همایش است.

شکراللهی مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم، دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه، موسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه الزهراء، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دارالقرآن علامه طباطبایی و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور را از نهادهای دیگر همکاری‌کننده داخلی ذکر کرد.

وی با اشاره به مراکز خارجی همکاری‌کننده با همایش گفت: مجمع اهل‌البیت در عراق، آکادمی علوم اسلامی در انگلیس، آکادمی علوم اسلامی در اندونزی، دانشگاه اسلامی در غنا، دفتر قائد ملت جعفریه در پاکستان و مرکز الحضارة لتنمیة الفکر الاسلامی در لبنان از جمله نهادهای خارجی همکاری‌کننده در برگزاری این همایش هستند.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان با اشاره به اهداف برگزاری همایش گفت: شناسایی و تبیین اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در حوزه علوم اسلامی و انسانی و بررسی رویکردهای مختلف قرآن‌پژوهان درباره اندیشه‌های علامه طباطبایی از جمله اهداف این همایش است.

وی زمینه‌سازی برای اسلامی‌سازی علوم انسانی، تبادل دستاوردهای پژوهشی میان مراکز و شخصیت‌های علمی جهان، بررسی اندیشه‌های نوین در حوزه علوم اسلامی و انسانی براساس دیدگاه‌های علامه طباطبایی را از اهداف دیگر این همایش ذکر کرد.

شکراللهی با اشاره به محورهای همایش گفت: مطالعات روش‌شناختی و معرفت شناختی، مطالعات وجودشناختی، مطالعات جهان‌شناختی، مطالعات دین‌شناختی، مطالعات قرآن‌شناختی، مطالعات حدیث‌شناختی، مطالعات فقهی و اصولی، مطالعات علوم انسانی و مطالعات ادبی و هنری محورهای اصلی این همایش است.

وی به تمدید مهلت ارسال مقالات تا پایان اسفندماه جاری اشاره کرد و گفت: متقاضیان برای ارسال مقالات فارسی و دریافت کد رهگیری، باید از طریق سامانه ارسال و پیگیری مقالات در پایگاه اطلاع‌رسانی همایش اقدام کنند.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ادامه داد: متقاضیان باید از ارسال مقالات فارسی به صورت پست دستی، پست الکترونیکی و دورنگار خودداری کنند زیرا در این صورت به مقالات ارسالی ترتیب اثر داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقالات باید از ساختار علمی برخوردار باشد و عنوان، مشخصات نویسنده، چکیده، کلید واژه‌ها، مقدمه، بدنه اصلی، نتیجه‌گیری و فهرست در آن ذکر شده باشد.

شکراللهی یادآور شد: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی همایش به نشانی http://hanat.iki.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcauwnu.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما