پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : 20009
رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا

جشنواره ملکوت برای تبیین پایه‌های فرهنگ قرآنی برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا گفت: در جشنواره ملکومت تثبیت و تحکیم پایه‌های فرهنگ عمومی قرآنی مد نظر بود زیرا پایداری جامعه از قرآن و اهل بیت(ع) است.
جشنواره ملکوت برای تبیین پایه‌های فرهنگ قرآنی برگزار شد
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام مرتضی واعظ‌جوادی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ملکوت درباره اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: جشنواره ملی ملکوت بر پایه یک تعامل اصیل و پایدار و بر اساس همفکری و همکاری عمیق مبتنی بر معرفت قرآنی بین جهاد دانشگاهی و مرکز بین المللی نشر اسرا آغاز شد.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با تأ کید بر تمایز فرهنگ عمومی از فرهنگ عوامی، افزود: فرهنگ عوام نمی‌تواند برای یک جامعه دینی اصیل مفید باشد بلکه آسیب زیادی به آن می‌رساند اما تبدیل فرهنگ عوامانه به فرهنگ عمومی که ریشه در عقلانیت، معارف کتاب، سنت و هماهنگی بین این دو دارد می‌تواند جامعه را پویا و فعال کند و آن را از آسیب‌های غرب و شرق در امان دارد.

وی با اشاره به عمده رسالت‌های جشنواره ملکوت، تصریح کرد: در این فعالیت قرآنی دو هدف و رسالت عمده وجود داشت، رسالت اول تثبیت و تحکیم پایه‌های فرهنگ عمومی قرآنی است، زیرا جامعه‌ای پایدار می‌ماند که از قرآن و اهل بیت (ع) و هماهنگی بین این دو اخلاق، احکام و عقایدش را استوار و مجکم کند.

حجت الاسلام واعظ جوادی با بیان رسالت دوم جشنواره ملکوت در وارد کردن منظومه فکری حضرت آیت الله جوادی آملی به فرهنگ عمومی جامعه، عنوان کرد: رسالت دوم جشنواره ملی ملکوت جمع کردن نخبگان، اساتید و فرزانگان کشور حول یک اندیشه بر‌تر بود تا بتوانند این اندیشه را به علم تبدیل کنند و از آن استفاده لازم را ببرند.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به شرکت بیش از ۱۷۷۰۰۰ نفر در این جشنواره ملی ملکوت، گفت: این جشنواره توانسته است زمینه یک حرکت بزرگ مطالعاتی را در منظومه فکری آیت الله جوادی آملی به وجود آورد.

وی افزود: آنچه از افکار و اندیشه‌های حضرت آیت الله جوادی آملی تولید می‌شود برخاسته از عقلانیت هماهنگ با قرآن و عترت است و بنابراین لازم است که این اندیشه به وسیله نخبگان و اساتید کشور تبدیل به یک دانش و محصول آموزشی شود و باید بستری فراهم شود تا فضلا و اندیشمندان در کنار هم جمع شوند و این میراث گرانبهای جهان اسلام را در یک فرایند علمی یه یک محصول آموزشی تبدیل کنند تا بر اساس آن فرهنگ عمومی اسلامی در جامعه شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaownu.49nww15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما