يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 20096
مدیر مراکز اسلامی آمریکای لاتین و اسپانیا:

کتاب‌های امام خمینی (ره) و شهید مطهری در دست مردم آمریکای لاتین است

قم نيوز : قم نيوز: مدیر مراکز اسلامی در آمریکای لاتین و اسپانیا گفت: در حال حاضر متون دینی بسیاری مانند کتب آمام خمینی(ره) و شهید مطهری به شکل ترجمه شده در اختیار مردم آمریکای لاتین قرار گرفته است.
کتاب‌های امام خمینی (ره) و شهید مطهری در دست مردم آمریکای لاتین است
به گزارش قم نيوز، سهیل اسعد مدیر مراکز اسلامی در آمریکای لاتین و اسپانیا صبح امروز در دیدار با آیت الله علوی گرگانی با اشاره به دین غالب مردم آمریکای لاتین، اظهار کرد: در آمریکای لاتین دین بیشتر مردم مسیحیت است که مسحیت کاتولیک نقش پر رنگی دارد و از جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری آمریکای لاتین اکثریت مسیحی کاتولیک هستند.

مدیر مراکز اسلامی در آمریکای لاتین و اسپانیا با اشاره تاریخ پیدایش مسلمان در آمریکای لاتین، افزود: تاریخ ورود مسلمانان به ۱۵۰ سال قبل باز می گردد که مسلمانان برای اشتغال از سوریه، لبنان و اردن مهاجرت کردند و برای حل مشکلات اقتصادی در آنجا مشغول به کار شدند و حتی مجبور به ازدواج در آمریکای لاتین شدند.

وی با اشاره به وضعیت دین مسلمانان مهاجر در آمریکای لاتین، تصریح کرد: مسلمانانی که به آمریکای لاتین مهاجرت کردند در آنجا ازدواج کردند و کم کم به مسیحیت روی آوردند تا جایی که برخی از افراد که سادات بودند و یا نام های حسن و حسین نیز داشتند، کشیش کلیسا ها شدند.

اسعد با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی، عنوان کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، امام خمینی روحانیونی را به آنجا اعزام کردنند که معارف بلند اسلام را در آنجا تبلیغ کردند و در آنجا مراکز دانشگاهی و میساجدی شکل گرفت که دین اسلام در آنجا ترویج داده شد.

مدیر مراکز اسلامی در آمریکای لاتین و اسپانیا با بیان برخی از فعالیت های مراکز دینی در آمریکای لاتین و اسپانیا، تاکید کرد: در حال حاضر متون دینی بسیاری مانند کتب امام خمینی(ره) و شهید مطهری به شکل ترجمه شده در اختیار مردم قرار گرفته است و از آن بهره می برند، البته برخی از مردم هم به ایران آمدند و متون دینی و مذهبی را فراگرفتند و برای انتشار متون دوباره به آمریکای لاتین بازگشتند.

وی با اشاره به وضعیت دین در زمان گذشته در کشورهای آمریکای لاتین، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط دو نفر توانایی قرائت قرآن را داشتند، و تعداد افراد محجبه انگشت شمار بود، اما بعد از انقلاب و با تحصیل افرادی از آمریکای لاتین و بازگشت آنها و تبلیغ معارف دین در حال حاضر ۱۵۰ دانشگاه فعال و پویا داریم که د ر آنجا معارف دین تدریس می شود.

اسعد با اشاره به نفوذ دین در قلب کلیسا، افزود: در کلیسای شیلی نیز قرآن خوانده می شود، در سازمان ملل نیز بخش هایی از دعای شریف کمیل قرائت شد، در مکزیک زمانی که سوره مریم خوانده شد مردم اشک شوق ریختند که چطور اسلام به ادیان دیگر هم احترام می گذارد و همه ادیان آسمانی را تکریم می کند.

مدیر مراکز اسلامی در آمریکای لاتین و اسپانیا با اشاره به برنامه های مذهبی در کشورهای دیگر، اظهار کرد: در ونزوئلا شب شهادت حضرت فاطمه(س) که اشراف و ثروتمندان لبنانی شرکت کرده بودند و در رثای حضرت فاطمه(س) اشک می ریختند، یک زن تحت تاثیر قرار گرفت که چطور می گویند مردان مسلمان مردانی خشن نسبت به همسرانشان هستند اما این اشراف برای زنی که ۱۴۰۰ سال است در بین آن ها نیست اشک می ریزند و این صحنه سبب شد که آن زن یکی از فعلان مسلمان ونزوئلا شود.

وی با اشاره به به این که نهج البلاغه سبب مسلمان شدن یک فرد بی دین شد،خاطرنشان کرد: فردی که دین نداشت با مطالعه یک ساله نهج البلاغه ای که ترجمه شد ابتدا فرزندش را علی نام گذاری کرد و بعد از آن نیز به ایران مهاجرت کرد و بعد از تحصیل در جامعه المصطفی العالمیه(ص) دوباره برای تبلیغ معارف دین بازگشت و ۸۰ نفر را مسلمان کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg3z9x.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما