يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 20111
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم

هماهنگی بین ارگان‌های قم در مواقع بحرانی مطلوب است

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: در مواقع بحران هماهنگی بین ارگان‌ها در قم بسیار خوب است و بدون مکاتبه امکانات را در اختیار هم قرار می‌دهند و در دیگر استان‌ها چنین هماهنگی‌ کمتر دیده می‌شود.
هماهنگی بین ارگان‌های قم در مواقع بحرانی مطلوب است
به گزارش قم نيوز، محسن اروجی پیش از ظهر امروز در همایش مهر خوبان با اشاره به اینکه در مرداد سال ۹۱ زلزله‌ای در استان آذربایجان شرقی رخ داد، گفت: ما با توجه به اینکه استان معین آذربایجان نبودیم ولی در آنجا کارهای خوبی توسط استان قم انجام شد.

وی بیان کرد: اگر از لحظات ابتدای زلزله نیز به ما اعلام می‌شد، استان قم آمادگی حضور در مناطق زلزله‌زده را داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم عنوان کرد: بعد اعلام نیاز از طریق وزارت کشور جمعیت هلال احمر قم آماده شد که در مناطق حضور یابد و یک منطقه نیز در اختیار استان قم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری قم بدون هیچ‌گونه مکاتبه‌ای امکانات را در اختیار هلال احمر قرار داد، گفت: در مواقع بحران هماهنگی بین ارگان‌ها در قم بسیار خوب است و بدون مکاتبه امکانات را در اختیار هم قرار می‌دهند و در دیگر استان‌ها چنین هماهنگی‌ کمتر دیده می‌شود.

اروجی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی زودتر از استانداردهای بین‌المللی کار اسکان شروع شد، تصریح کرد: قم مسئولیت سنگینی بر عهده گرفت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد اسکان اضطراری آماده شد.

وی بیان کرد: استان قم آواربرداری حدود ۱۰ روستا را بر عهده گرفت و این آواربرداری حدود ۴۰ روز طول کشید که به خوبی این کار را انجام داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با بیان اینکه سپاه قم نیز در بخش سازندگی فعالیت‌های موثر و خوبی را انجام داد، گفت: مسئولین استان قم با اعتقاد مذهبی و خالصانه و تنها برای خدا کار می‌کنند و نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان زلزله فراهم کردن موارد ضروری در اولویت قرار دارد، اذعان کرد: بعد از آواربرداری نیاز به ساختن مسجد در مناطق زلزله‌زده احساس می‌شد و برای این کار کمیته مردمی برای ساخت مراکز عمومی در قم تشکیل شد.

اروجی تصریح کرد: قرار بود ۱۴ واحد عمومی به کمک خیرین استان در شهرستان ورزقان آماده شود.

وی با اشاره به اینکه ما کشور حادثه‌خیزی هستیم و باید برای حوادث طبیعی آماده باشیم، گفت: باید بافت شهر قم را به گونه‌ای بسازیم که در برابر زلزله مقاوم باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با بیان اینکه بنا داریم که این کمیته دائمی باشد، عنوان کرد: در مناطق زلزله‌زده کمک‌هایی که توسط قم صورت می‌گیرد را کمک حضرت معصومه (س) و مراجع ببینند و به عنوان تبرک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این کمیته، کمیته ساخت مساجد و مراکز عمومی است، گفت: کمیته‌های دیگر تخصصی نیز باید به فراخور خود ایجاد شده و در این مواقع مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcezz8w.jh87zi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما