دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 20135
مربی تیم ملی فوتبال جوانان:

کادر فنی تیم ملی به دنبال شناسایی استعدادهای خاص است

قم نيوز : قم نیوز:مربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: کادر فنی تیم ملی فوتبال جوانان به دنبال شناسایی استعدادهای خاص است.
کادر فنی تیم ملی به دنبال شناسایی استعدادهای خاص است
به گزارش قم نیوز، فرشاد ماجدی درباره حضورش در شهر قم و مسابقات لیگ جوانان کشور اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی فدراسیون فوتبال جهت استعدادیابی بازیکنان جوان سراسر کشور، به تماشای مسابقات مرحله نخست جوانان کشور در قم آمدم تا بازیکنان ۵ تیم حاضر در این مسابقات را از نزدیک زیر نظر بگیرم.

وی گفت: با هماهنگی که با اعضای کادر فنی تیم ملی جوانان شامل علی دوستی مهر، رحیم میر آخوری و مهدی مهدوی کیا داشتیم مقرر شد هر یک به بررسی استعدادهای نقاط مختلف کشور بپردازیم و به همین دلیل راهی قم شدم تا وضعیت فنی بازیکنان حاضر در این مسابقات را از نزدیک مشاهده کنم.

مربی تیم ملی فوتبال جوانان درباره ملاک‌های انتخاب و ارزیابی بازیکنان بیان کرد: ما برای هر پست الگویی تعریف کرده‌ایم و بازیکنان آن پست را با آن الگو مقایسه می‌کنیم برای مثال مهاجمان را با سطح بازیکنی چون سردار آزمون مقایسه می‌کنیم، هافبک چپ با سعید آقایی بازیکن تیم تراکتورسازی تبریز و هافبک‌های میانی ما نیز با سعید عزت اللهی از ملوان انزلی و امیرحسین کریمی از سپاهان مقایسه می‌شوند و باید بخشی از توانایی‌هایی بازیکنان الگو را در اختیار داشته باشند.

ماجدی افزود: تیم ملی جوانان رد حال حاضر بازیکنان خوبی در اختیار دارد اما کادر فنی تیم ملی به دنبال شناسایی استعدادهای خاص است تا تیم ملی بازیکنان بهتری در اختیار داشته باشد و همه بازیکنان حداقل یک بار دیده شوند.

وی ابراز کرد: ممکن از بین ۱۰۰ بازیکن یک گزینه ویژه را بیابیم و‌‌ همان بازیکن بتواند باری از دوش تیم ملی بردارد برای مثال چندی قبل یک بازیکن از تیم جوانان پتروشیمی ماهشهر به نام میلاد موسوی استعدایابی کردیم که مورد پسند سرمربی تیم ملی قرار گرفت و در مجموع هدف ما کمک به تیم‌های پایه کشورمان است.

مربی تیم ملی فوتبال جوانان در تشریح وضعیت فعلی تیم ملی عنوان کرد: اردوی آماده سازی ما به صورت هفتگی در کمپ تیم‌های ملی انجام می‌شود و پیش از این اردوهای برون مرزی در کشورهای بلاروس، روسیه، چین، ایتالیا و کویت را پشت سر گذاشته‌ایم و پس از گذراندن این مراحل در مقدماتی جام ملت‌های آسیا موفق ظاهر شدیم و در مسابقاتی که در کرمان برگزار شد تیم ملی عربستان را حذف کردیم.

فرشاد ماجدی خاطرنشان کرد: هدف ما حضوری قدرتمند در مسابقات جوانان آسیا در میانمار است که مهرماه سال آینده برگزار می‌شود و به همین منظور اردوهای آماده سازی در آلمان، هلند، مجارستان، چین و ویتنام برای تیم ملی جوانان برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcam6nu.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما