دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 20141

افزایش ۵۰ درصدی بودجه شهرداری قم در سال ۹۳

قم نيوز : قم نيوز:‌پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر با تصویب ۸۴۶ میلیارد تومانی بودجه ۹۳ شهرداری قم به کار خود پایان داد که این رقم با افزایشی ۵۰ درصدی داشته است.
افزایش ۵۰ درصدی بودجه شهرداری قم در سال ۹۳
به گزارش قم نيوز، پنجاه و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قم، شهردار قم، مدیران شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد.

بودجه سال ۹۳ شهرداری قم ۵۰ درصد افزایش یافته است


حجت الاسلام محمد آتش زر شب گذشته در ۵۲ جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تصویب بودجه سال ۹۳ شهرداری قم اظهار کرد: بودجه سال ۹۳ شهرداری قم در ۵۲ جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به تصویب می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: بودجه سال ۹۳ شهرداری قم با بودجه سال‌های گذسته بسیار متفاوت است زیرا که بودجه سال ۹۳ با افزایش ۵۰ درصدی همراه است که دلیل آن آگاهی از مسائل شهری است که تلاش شده بودجه بیشتری به پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به حضور خبرنگران و اصحاب رسانه در جلسات شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: از خبرنگران و اصحاب رسانه باید تقدیر و تشکر کرد زیرا که اخبار و مصوبات شورای اسلامی شهر قم را به اطلاع شهروندان قمی می‌رسانند.

حجت الاسلام آتش زر خاطر نشان کرد: در جلسات کمیسیون تلفیق که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم و مدیران شهرداری برگزار می‌شود اعضا مخالفت و نظرات خود را درباره بودجه سال ۹۳ شهرداری قم مطرح کرده‌اند.

کمک مدیران شهرداری برای خدمت رسانی هر چه بهتر به شهروندان و زائران قمی


ولی الله بیاتی با اشاره به اعضای کمیسیون تلفیق اظهار کرد: اعضای کمیسیون تلیق متشکل از رئیس کمیسیون‌ها و یکی از اعضای کمیسیون‌ها است که به طور معمول ۱۳ نفر عضو دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: بودجه سال ۹۳ شهرداری قم در کمیسیون تلفیق در مدت ۴۰ روز در ۲۳ جلسه بررسی شده است که با توجه به اینکه برخی از اعضای شورای اسلامی با این موضوع اگاهی نداشتند کارگاه آموزشی نیز به این عنوان در این ۴۰ روز برگزار شد تا اعضای شورای اسلامی شهر قم بتوانند نظرات کار‌شناسی خود را درباره بودجه سال ۹۳ شهرداری قم بیان کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۹۳ شهرداری در ۲۳ دی ماه امسال تقدیم شورای اسلامی شهر قم قرار گرت عنوان کرد: همه تلاش اعضای شورای اسلامی شهر قم بر اعمال نظرات شهرداری در تصویب بودجه شهرداری قم بود.

بیاتی خاطر نشان کرد: برنامه سال ۹۳ بر اساس بودجه باید اجرائی شود زیرا که تمامی اعضای شورای اسلامی شهر قم به شهرداری اعتماد دارند و از سوی دیگر سعی دارند تا از نظرات مدیران شهرداری در بررسی و تصویب بودجه ۹۳ شهرداری قم استفاده کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برگزاری هر سه ماه یک بار جلسات شهرداری و با اعضای شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در سال ۹۳ جلساتی را هر سه ماه یک بار به مدیران شهرداری برگزار می‌کنیم تا از روند پیشرفت پروژه‌ها و تامین اعتبار این پروژه‌های عمرانی آگاه شویم.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این گونه جلسات در سال ۹۳ در سال آینده شاهد خاطر نشان کرد: بروز چنین مشکلاتی در شورای اسلامی شهر قم و شهرداری نباشیم.

بیاتی با اشاره به اینکه برنامه مدیران شهرداری باید برنامه محور باشد اظهار کرد: مدیران شهرداری باید برنامه‌ای آینده محور را پیش بینی کنند و از سوی دیگر با کمک اعضای شورای اسلامی شهر قم سعی در خدمت رسانی هر چه بهتر به شهروندان قمی را پیشه راه خویش سازند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در کنار هم بودن مسئولان استانی و شهری سبب می‌شود تا برنامه و کارنامه مناسبی را به مردم در پایان سال ارائه کنیم.

فرمانداری سخت گیر نیست


اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به تلاش‌های اخیر شهرداری مبنی بر خدمت رسانی هر چه بهتر به شهروندان و زائران شهر قم عنوان کرد: شهرداری در چند ماه اخیر خدمات مناسبی را به شهروندان و زائران قمی ارائه کرده است که امیدواریم با تصویب بودجه مناسب سال ۹۳ شهرداری قم شاهد جهت گیری و گسترش رفاه و خدمت رسانی هر چه مناسب‌تر به شهروندان و زائران حرم کریمه اهل بیت (س) باشیم.

زارعی کوشا خاطر نشان کرد: به نیابت از خودم از تلاش مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قم تشکر می‌کنم زیرا که تمامی پروژه‌های عمرانی به خوبی در شهر در حال اجرا است و همچنین شهردار قم که با نگاهی خاص به کلانشهر قم در عرصه‌های مختلف سعی در فرهنگ سازی دارند.

فرماندار قم با اشاره به همکاری اعضای شورای اسلامی شهر قم با شهرداری اظهار کرد: به طور قطع اگر اعضای شورای اسلامی شهر قم با شهرداری همکاری لازم را نداشتند شهرداری قم موفق به خدمت رسانی مناسب به شهروندان و زائران قم نمی‌شد.

وی تصریح کرد: مجموعه شهرداری در دوره سوم شورای اسلامی شهر قم سعی در کمک به شورای اسلامی شهر قم را داشت که در دوره چهارم نیز فرمانداری امیدوار است که مصوبات شورای اسلامی شهر قم پس از بررسی تایید کند.

زارعی کوشا با اشاره به بررسی مصوبات شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: به طور معمول مصوبات شورای اسلامی شهر قم پس از بررسی مورد تائید فرمانداری قرار می‌گیرد و از سوی دیگر فرمانداری سعی در استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی را برای پیش برد اهداف شورای اسلامی شهر قم دارد.

فرماندار قم افزود: شورای اسلامی شهر قم را مجموعه‌ای از کار‌شناسان و متخصصان تشکیل داده‌اند از همین رو شورای اسلامی شهر قم باید مانند نگینی درخشان در کشور بتابد و نمونه و الگوی برای سایر شهرهای کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سازمان‌ها بر این عقیده هستند که فرمانداری به دنبال نقطه ضعفی از سوی شهرداری است عنوان کرد: برخی از سازمان‌ها از تعاملات شهرداری و فرمانداری قم گله‌مند هستند و احساس می‌کنند که فرمانداری بر مصوبات شورای اسلامی شهر سخت می‌گیرد.

کوشا خاطر نشان کرد: تمامی سازمان‌ها و ادارت به دنبال خدمت رسانی هر چه بهتر به شهروندان و زائران شهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) هستند و این وظیفه‌ای است که تمامی نهاد‌ها و ارگان‌ها دارند و با توجه به تاکید استاندار قم باید در این مسیر گام برداریم.

تغییر ساختار شهرداری یکی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان بود

رضا پوریافر با اشاره به فعالیت‌های حوزه برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری قم اظهار کرد: شورای تعالی و منابع انسانی، تدوین شهر شغل و طبقه بنید مشاغل، برنامه ریزی منابع انسانی، تغییر ساختار شهرداری، توجه به آموزش پرسنل و افزایش سرانه آموزشی از ۱۶ ساعت به ۵۷ ساعت، آموزش مدیران سازمان یادگیرنده، برنامه ریزی برای آمایش کارکنان شهرداری، رفاه و سلامت پرسنل شهرداری و توجه به پرسنل بازنشسته‌های شهرداری از مهم‌ترین اقدامات حوزه برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری قم است.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت شهرداری قم افزود: در حوزه برنامه ریزی و بودجه اقداماتی همچون تدوین سند راهبردی شهرداری، تدوین برنامه پنج ساله شهرداری، مدیریت عملکرد پروژه‌های واحد عملکرد شهرداری، ایجاد نظام پیشنهادات در شهرداری، ارتقا جایگاه شهرداری از ۱۲ به ۱۱، راه اندازی مرکز پژوهش‌های شهرداری و تشکیل شورای راهبردی شهرداری از جمله این فعالیت‌ها بود.

وی تغییر ساختار شهرداری قم را امری مهم دانست و عنوان کرد: تغییر ساختار شهرداری یکی از مهم‌ترین و شجاعانه‌ترین فعالیت‌های شهرداری قم بود که این امر امسال توسط شهردار قم به وقوع پیوست و در حال حاضر این لایحه به وزارت کشور ارسال شده است.

پوریافر خاطر نشان کرد: رفاه و سلامت پرسنل شهرداری قم یکی از مواردی است که شهرداری به آن توجه ویژه دارد از همین رو شهرداری در تلاش است تا تنوع خدمات رفاهی به پرسنل شهرداری را افزایش دهد که اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز در این امر شهرداری را کمک کرده‌اند.

طرحی که پس از ۲۲ سال تکمیل شد


علیرضا خاکی با اشاره به طرحی که ۲۲ سال تکمیل شده است اظهار کرد: طرح تفصیلی پس از ۲۲ سال تکمیل و به کمیسیون ماده پنج برای تصویب و بررسی ارسال شذه است.

قائم مقام معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم افزود: مدیریت پروژه‌های عمرانی، اهتمام به اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام، توسعه کمی و کیفی پروژه‌ها به ویژه سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، ایجاد مسیر‌های پیاده رو در سطح شهر، استفاده بهینه از معابر شهری، هوشمند سازی تقاطع‌ها، کیفی سازی پایانه‌های مسافر بری، زنده سازی محیط‌های مرده و تکمیل سیما و منظر شهری از اوایل سال آینده برخی از فعالیت‌های شهرداری در حوزه معماری و شهرسازی است.

افزایش نظارت بر پروژه‌ها و افزایش کارائی، احداث جداول در معابر شهری، برون سپاری نیز از دیگر فعالیت‌های معاونا معماری و شهرسازی شهرداری قم است.

پروژه‌های شهرداری تعطیل نیست

حسن صبوری با اشاره به مدیریت اقتصادی در سطح شهر عنوان کرد: پروژه‌های عمرانی شهرداری امسال هیچگونه تعطیلی نداشتند و تمامی پروژه‌های عمرانی در دست احداث و در حال تکمیل شدن هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری قم تصریح کرد: سیاست‌های اقتصادی مقاومتی که امسال از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد از حدود دو سال قبل شهرداری در تلاش بود تا تمامی فعالیت‌های خود را بر اساس کاهش هزینه‌های عمرانی اجرائی کند که با توجه به سخنان مقام معظم رهبری کارگروه اقتصاد مقاومتی در شهرداری قم تشکیل شده است.

سرانه فضای سبز ۱۶ متر مربع به ازای هر نفر است

اسماعیلی مقدم با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز به ازای هر نفر عنوان کرد: سرانه فضای سبز در سال گذشته به ازای هر نفر ۱۴ متر مربع بوده است که امسال به ۱۶ متر مربع افزایش یافته است.

مشاور شهردار قم خاطر نشان کرد: افزایش بوستان‌ها، اجرائی الگوهای پسماند شهری و تفکیک پسماند‌ها و احداث سایت البرز از جمله اقدامات امسال شهرداری قم است.

محمد حاج رضا با اشاره به فعالیت‌های روابط عمومی و امور بین المللی شهرداری قم عنوان کرد: تلاش برای ایجاد تعلق مردم به شهر قم، گسترش مراکز فرهنگی، تلاش برای محقق شدن شهر کریمه اهل بیت (س) در نزد مردم و دست یابی به تجارب بین المللی از جمله اقدامات این حوزه شهرداری بوده است.

۱۲ رویکرد و ۹ برنامه سال آینده شهرداری مشخص شد


محمد دلبری با اشاره به اینکه مردم ولی نعمتان مسئولان هستند اظهار کرد: بدون شک مردم ولی نعمتان مسئولان هستند که مدیران و مسئولان شهری و استانی در جهت رضایتمندی شهروندان گام بردارند.

شهردار قم افزود: بودجه سال ۹۳ شهرداری قم با کمک خداوند و یاری کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و با همفکری مدیران شهرداری آبان ماه امسال در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر قم گرفت این در حالی است که شهرداری تا پایان دی ماه وقت ارائه بودجه شهرداری را به شورای اسلامی شهر قم داشت.

وی با اشاره به همفکری مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قم در تصویب بودجه ۹۳ شهرداری قم عنوان کرد: با همفکری شورای اسلامی شهر قم، کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری و کمیسیون تلفیق ۱۲ رویکرد و ۹ برنامه بودجه ۹۳ شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

دلبری خاطر نشان کرد: در کمیسیون تلفیق جلسات متعددی برگزار شد که نتیجه آن نقطه اشتراکی میان اعضای شورای اسلامی و شهرداری بود که به شهرداری ابلاغ شد تا آنان مبنای فعالیت‌های خود را بر مدیریت شهری قرار دهند.

شهردار قم با اشاره به جلسات مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قم درباره تصویب بودجه ۹۳ شهرداری قم اظهار کرد: در جلساتی که برگزار می‌شد تصمیم بر تصویب بودجه ۹۳ شهرداری قبل از پایان سال شد که این سبب محقق شدن روحیه شعار ما می‌توانیم در میان اعضای شورای اسلامی و مدیران شهرداری شد.

وی تصریح کرد: با تصویب این بودجه قبل از پایان سال به دشمنان نشان دادیم که این قبیل کار‌ها برای ایرانیان آسان بوده و جزو کارهای پیش و پا افتاده ایرانیان است.

دلبری با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی بودجه شهرداری قم در سال ۹۳ عنوان کرد: از رویکردهای بودجه سال ۹۳ شهرداری می‌توان به استمرار استفاده از ظرفیت‌های نگهداشت بودجه‌های پروژه‌ها، کاهش درآمدهای پایدار شهرداری، توجه به بخش سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی، افزایش بودجه فرهنگ، حرکت به سمت شهر پاک، زیبا و افزایش ۲۴ درصدی بودجه محیط زیست به منطور توجه به محیط زیست اشاره کرد.

تصویب هفت توافق نامه شهرداری

مصطفی سعادت طلب با اشاره به هفت توافق نامه شهرداری عنوان کرد: هفت توافق نامه از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر ارسال شده است که تمامی اعضای کمیسیون امور زیر بنائی با آن‌ها موافق بودند.

پس از سخنان رئیس کمیسیون امور زیر بنائی شورای اسلامی شورای اسلامی شهر قم به این هفت توافق نامه رای دادند.

حسن بختیاری با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی بودجه شهرداری نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد: رقم نهایی بودجه ۸۴۶ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۱۸۰۰ میلیارد تومان جاری و ۶۷۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری افزود: بودجه سال ۹۳ شهرداری ۲۲ تبصره دارد.

امیر آبادی برخی از این تبصره‌ها را مبهم دانست و خاطر نشان کرد: فرمانداری نیز با برخی از این تبصره‌ها موافق نیست و آن‌ها را مبهم می‌داند.

بخیتاری با اشاره به پیوست‌های بودجه سال ۹۳ شهرداری عنوان کرد: پیوست‌های بودجه سال ۹۳ شهرداری ۲۳ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال است که سهم اوراق مشارکت ۵ هزار میلیارد ریال، فایناس قطار شهری چهار هزار میلیارد ریال و مشارکت سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال است.

پس از آن حجت الاسلام آتش زر بودجه سال ۹۳ را مورد رای گیری قرار داد که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.

عدم همخوانی بودجه کشور با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

احمد امیر آبادی فراهانی با اشاره به بودجه سال ۹۳ شهرداری قم اظهار کرد: بودجه شهرداری قم با بودجه و نظر دولت مطابقت دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌ با توجه به اینکه استان قم دارای شش شهر است عملکرد شهرداری قم بسیار قابل توجه و مهم است.

وی با اشاره به افزایش بودجه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در ابتدا بودجه مورد نظر برای شهر‌ها ۹۰ میلیارد تومان بود که پس از مخالفت نمایندگان مجلس به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

امیرآبادی فراهانی خاطر نشان کرد: استان قم در مقایسه با سایر استان‌های کشور از لحاظ پرداخت مالیات در رتبه ۱۵ قرار دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه ۸۵۰ میلیارد تومان شهرداری عنوان کرد: با توجه به اینکه وضعیت شهر قم و پروژه‌های عمرانی شهر اختصاص این بودجه تنها مختص شهر قم است که تمامی فعالیت‌های سازمان شهرداری به تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها مربوط می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲۱ درصد بودجه شهرداری هزینه‌های جاری را شامل می‌شود و ۷۹ درصد را هزینه‌های عمرانی شهر به خود اختصاص داده‌اند که مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ حقوق کارکنان شهرداری است.

امیر آبادی فراهانی با بیان اینکه بودجه جاری کشور با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد عنوان کرد: امیدواریم با تلاش شهرداری و ورود بخش خصوصی شاهد اقتصاد مقاومتی و عملکرد مثبت شهرداری باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌ اختصاص بودجه‌ای به طرح فروش اوراق مشارکت برای مشارکت بخش خصوصی در این بخش سبب کاهش هزینه‌های پرداختی می‌شود و از سوی دیگر باید به فکر نرخ اوراق مشارکت بود.

وی با اشاره به اینکه فایناس قطار شهری نیازمند تامین منابع مالی است عنوان کرد: متاسفانه اقدام خوبی برای افزیش ارزش افزوده نداشته‌ایم و از سوی دیگر ۲۰ درصد ارزش افزوده شهر‌ها به روستا‌ها تعلق گرفت که به دلیل اینکه برخی از نمایندگان از شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی حضور دارند این طرح رای آورد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdchzzni.23nvkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما