دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 20169

راهکارهای حمایت از کارآفرینان بررسی شود

قم نيوز : قم نيوز: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: راهکارهای حمایت از کارآفرینان باید بررسی شود و به صورت یک مدل پایلوت در قم اجرایی و سپس در کشور به اجرا برسد.
راهکارهای حمایت از کارآفرینان بررسی شود
به گزارش قم نيوز، سید حسن رضوی امروز در نخستین گردهمایی انجمن صنایع غذایی استان قم که در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: به دلیل شرایط امروز در ایران، تولید یک جهاد است و کسانی در این راه قدم گذاشته‌اند که از زندگی خود گذشتند و عاشقانه در این راه قدم برداشتند.

وی با بیان اینکه ایستادگی تولیدکنندگان به مسئولان انگیزه می‌دهد، تصریح کرد: بروکراسی اداری، رانت و فساد در برخی دستگاه‌ها وجود دارد که راه را بر تولیدکنندگان می‌بندد و این مسئله ناشی از سیستمی نبودن پروسه اداری است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم ادامه داد: باید راهکارهای مناسب برای حمایت از کارآفرین بررسی شود تا تولیدکنندگان بتوانند در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنند و دچار سرگردانی نشوند.

وی اظهار کرد: همه ما در سخن گفتن استاد هستیم ولی وقتی به عمل می‌رسد راه‌های پر پیچ و خم برای تولید کننده ایجاد می‌کنیم و این موجب می‌شود تولید کننده دلگرمی خود را از دست بدهد.

رضوی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: ‌این چراغ راهی است که ایشان پیش روی دولت گذاشته است تا اشتغال و امنیت در پرتو آن حفظ شود.

وی عنوان کرد: باید راه آینده را در پیش بگیرم و نباید افتخار به گذشته را در نظر داشته باشیم و با برنامه‌ریزی مناسب آینده را تامین کنیم.

رضوی با اشاره به مشکلات امروز گفت: این مشکلات ناشی از بی‌سلیقگی در گذشته است و اگر دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل نمی‌کردند امروز شاهد مشکلات نبودیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم اظهار کرد: بازار و اقتصاد ما نسبت به ۳۰ سال گذشته تفاوت پیدا کرده است و این واقعیتی است که با آن درگیر هستیم.

وی با اشاره به عملکرد بخش خصوصی گفت: ۲۳۰ واحد بخش خصوصی در قم وجود دارد که سه چهارم فعال هستند و تولید دارند.

رضوی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در سال ۹۳ بتوانیم ۸۰ درصد طرح‌ها را به اجرا برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: باید یک مدل ارائه دهیم تا به صورت پایلوت در قم اجرایی شود و پس از موفقیت در سایر نقاط کشور به اجرا برسد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchwzni.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما