دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 20147
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

استقلال اقتصاد کشور، مهمترین دستاورد اقتصاد مقاومتی است

قم نيوز : قم نيوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر استقلال اقتصادی نداشته باشیم، مجبور به کوتاه آمدن از اصول‌ها و ارزش‌های نظام در مقابل قدرت‌های جهانی می‌شویم و استقلال فرهنگیمان نیز خدشه دار می‌شود.
استقلال اقتصاد کشور، مهمترین دستاورد اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قم نيوز و به نقل از مرکز خبر حوزه آیت الله سید محمد غروی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مقصود از اقتصاد مقاومتی این است که سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی کشور به گونه‌ای تنظیم و تدوین شود که کشور نیازمند دیگران نباشد تا تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان فشاری بر نظام وارد نکند.

وی با بیان اینکه عدم استقلال اقتصادی، استقلال سیاسی و فرهنگی را تحت الشعاع قرار می‌دهد، تصریح کرد: اگر استقلال اقتصادی نداشته باشیم، مجبور به کوتاه آمدن از اصول‌ها و ارزش‌های نظام در مقابل قدرت‌های جهانی می‌شویم و استقلال فرهنگیمان نیز خدشه دار می‌شود.

لزوم اتکاء به ظرفیت های داخلی

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که مسئولان باید در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، به ظرفیت های عظیم درونی کشور توجه ویژه داشته باشند، عنوان کرد: باید به نخبگان جوان اعتماد داشت تا زمینه پیشرفت بیشتر کشور فراهم شود.

آیت الله غروی، ارتقای کیفی تولیدات ملی را از مهم ترین بنیان های اقتصاد مقاومتی دانسته و تاکید کرد: در این زمینه باید با فرهنگ سازی توسط رسانه ها، مردم گرایش بیشتری به خرید کالاهای ایرانی پیدا کنند.

انتقاد از بی کیفیتی تولیدات داخلی

وی با ابراز تاسف از این که برخی تولیدات داخلی بسیار بی کیفیت است، تصریح کرد: بی کیفیت بودن برخی تولیدات داخلی موجب عدم اعتماد مردم به کالاهای ساخت داخل شده است و در نتیجه گرایش به خرید محصولات خارجی را شاهد هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: باید کالاهای ایرانی به استانداردهای روز جهانی دست پیدا کنند تا گرایش و سرمایه های مردم متوجه محصولات داخلی شود.

آیت الله غروی با تاکید بر این که باید به منابع و ذخایر غنی کشور متکی باشیم، تصریح کرد: باید شرایط اقتصادی کشور به گونه ای باشد که اگر تمام دنیا نیز ما را تحریم کردند، بتوانیم روی پای خود بایستیم و از مواضع اصولی نظام کوتاه نیاییم.

میدان داری جمهوری اسلامی

وی با اشاره به یکی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که باید به افقی دست پیدا کنیم که اگر دیگران بخواهند از تولیدات و نوآوری های کشور استفاد کنند، مجبور باشند به زبان ما روی بیاورند، اظهار کرد: باید با همت والای نخبگان و دانشگاهیان، در زمینه علمی به نقطه ای برسیم که دیگران برای یادگیری علوم و فنون ما چاره ای جز آشنایی با ادبیات و فرهنگ جمهوری اسلامی نداشته باشند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd5f0x.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما