?>?> همایش حجاب و تفاوت‌های ساختاری زن و مرد در دانشگاه قم برگزار شد | قم نیوز
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 20168
با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه قم

همایش حجاب و تفاوت‌های ساختاری زن و مرد در دانشگاه قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز:‌با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه قم همایش حجاب و تفاوت های ساختاری زن و مرد با همکاری جهاد دانشگاهی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.
همایش حجاب و تفاوت‌های ساختاری زن و مرد در دانشگاه قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز، محمد صیفی‌زاده ظهر امروز در همایش حجاب و تفاوت‌های ساختاری زن و مرد در دانشگاه قم با اشاره به تعاریف مختلف حجاب و بررسی ابعاد مختلف آن و با عنوان کردن این نکته که هر کس دارای حجاب ظاهری است، الزاما همه مراتب عفاف را ندارد، اظهار کرد: عفاف امری درونی و مثل مقبولیت و حجاب مثل شکل ظاهر وصحیح بودن است. هر دوی این‌ها کنار هم لازم هستند تا دیگری را کامل کند.

وی در توضیح حجاب در عصر‌های گوناگون افزود: بحث حجاب مختص زمان حال نیست و از دیرباز این مسئله برای اقوام ایرانی و غیر ایرانی مهم بوده است و هرکدام از زنان و مردان، پوشش‌های مخصوص و کاملی داشته‌اند و به این موضوع اهمیت زیادی می‌داده‌اند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم با انتقاد از عمومی برگزار نشدن جلسه عنوان کرد: بنده انتظار داشتم که در این جلسه هم دختران و هم پسران دانشجو حضور داشته باشند؛ چرا که مسئله حجاب و عفاف فقط مخصوص بانوان نیست و بخش زیادی از آن هم مربوط به آقایان و حضور اجتماعی آنان می‌شود و چه بهتر که این مسائل در جمع همگانی عنوان شود تا همه به این مسئله پی ببرند و نکات آن را بدانند.

شاهین فرهنگ از روان‌شناسان برجسته ایران نیز در این همایش با عنوان نامناسب بودن موضوع برای جمع حاضر و تغییر آن به موضوعی روان‌شناسی‌تر افزود: جوانان ما با توجه به نزدیک شدن عید نوروز نیاز به سخنانی دارند که بتواند نگاهی نو برای شروع یک زندگی نو در آن‌ها ایجاد کند. نه اینکه با بیان موضوعاتی که هم اکنون مورد نیازشان نیست، دچار مشغولیات ذهنی شوند.

وی با بیان ویژگی‌های یک فرد موفق افزود: برای موفقیت چند قانون وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها این است که قوانین دست و پاگیر برای زندگی‌هامان انتخاب نکنیم و به این گفته پیامبر (ص) که گفتند امور را ساده بگیرید، در تمام مراحل زندگی عمل کنیم.

این روان‌شناس برجسته با بیان این موضوع که باید نخست فکر کرد و سپس سخن گفت، عنوان کرد: یکی از رموز موفق شدن و مورد تایید و احترام قرار گرفتن در کار و زندگی، این است که دانسته و به جا سخن بگوییم و این امر مستلزم این است که ابتدا راجع به حرفی که می‌خواهیم بگوییم، فکر کنیم و همه ابعادش را در نظر بگیرم.

فرهنگی خاطر نشان کرد: همان‌طور که حضرت علی (ع) می‌فرماید: انسان عاقل ابتدا فکر می‌کند و سپس سخن می‌گوید اما انسان جاهل ابتدا سخن می‌گوید و سپس فکر می‌کند.

وی با اشاره به لزوم داشتن نگاهی نو برای آینده افزود: تحویل سال نو باید سبب تغییر نگاه ما به زندگی و تصحیح شیوه زندگی شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg7q9x.ak9z34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما