سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 20221
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش قم،

همایش علمی تخصصی مشاوران مدارس قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز‌:همایش علمی تخصصی مشاوران مدارس استان قم، صبح امروز با حضور مدیر کل آموزش و پروش، مدیران نواحی و جمعی از مشاوران مدارس استانی در سالن تربیت برگزار شد.
همایش علمی تخصصی مشاوران مدارس قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز، همایش علمی تخصصی مشاوران مدارس استان قم، صبح امروز با حضور مدیر کل آموزش و پروش قم، مدیران نواحی و جمعی از مشاوران مدارس استانی در سالن تربیت برگزار شد.

حمیدرضا دژاکام مدیر کل آموزش و پرورش قم، با اشاره به نقش مربیان و مشاوران مدارس، اظهار کرد: مشاوران مدارس افرادی هستند که اگر با دقت تمام به وظایف خود عمل کنند، نه تنها در بین دانش آموزان بلکه در بین خانواده دانش آموزان نیز جایگاه رفیع و خوبی را کسب می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به جمعیت جوان کشور، افزود: ایران دومین کشور جهان است که جمعیتی جوان دارد، اردن در دنیا به عنوان جوان‌ترین کشور شناخته می‌شود و بعد از آن ایران و مکزیک رتبه دوم را دارند، به همین منظور نیز باید برای پویایی و اثرگذاری این نیروی جوان برنامه ریزی مطلوبی انجام شود.

ناصر حمزه‌ای با اشاره به آیات قرآن درباره تذکر دادن، تصریح کرد: برخی از مطالب فرار هستند و از ذهن انسان پاک می‌شوند، بنابراین خداوند در آیات قرآن از لفظ تذکر دادن استفاده کرده است که کار مربیان و مشاوران در مدرسه نیز همین گونه است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قم با اشاره الگو گرفتن مشاوران از رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: مشاوران باید از رهبر معظم انقلاب الگو بگیرند و دانش آموز را همپای خود حرکت دهند، اینکه مشاور فقط راه را نشان دهد کافی نیست، بلکه باید فرد را نیز همراه خود حرکت دهد تا کارش اثر بخش باشد.

منصوره چاوشی با اشاره مهم‌ترین کار مشاوران در جامعه، گفت: ما هم یک انسان هستیم و نمی‌توانیم یک کاری را انجام دهیم و از خودمان غافل باشیم، بنابراین اولین کار ما این است که ابتدا هویت شخصی خودمان را بشناسیم و به نتیجه برسیم و بعد ز آن هویت دانش آموزان را به آن‌ها نشان دهیم.

مشاور ارشد هسته مشاور ناحیه ۴ آموزش پرورش قم با اشاره به نظریات راجرز، بیان کرد: یک مشاور وقتی که راهکاری را ارائه می‌دهد نباید راهکار مستقیم را به فرد مشاوره گیرنده ارائه دهد، زیرا در آن زمان بر اساس انگیزه‌ها و جهت گیری‌های خودمان نظر قطعی را صادر کرده‌ایم، بنابراین در این شرایط مشاور باید راهنمایی کند و هویت را به مشورت گیرنده ارائه دهد.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgqx9x.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما