سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 20220
دبیر اجرائی همایش بیداری قرآنی خبر داد

برگزاری همایش بیداری قرآنی در دانشگاه مفید قم

قم نيوز : قم نيوز‌: دبیر اجرائی همایش بیداری قرآنی گفت: همایش بیداری قرآنی در تاریخ ۱۵ اسفند ماه در دانشگاه مفید از ساعت ۹ صبح شروع می‌شود.
برگزاری همایش بیداری قرآنی در دانشگاه مفید قم
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام سید رضا حسینی امینی در جمع خبرنگاران با اشاره به همایش برگزاری همایش بیداری قرآنی اظهار کرد: اساتید حوزه علمیه و دانشگاه از سراسر کشور مقالاتی را به دبیر خانه این همایش ارسال کرده‌اند که برخی از این مقالات به زبان عربی نوشته شده است.

دبیر اجرائی همایش بیداری قرآنی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ مقاله به دبیر خانه این همایش ارسال شده است که ۲۰ مقاله از امتیاز بالای برخوردار هستند که از میان آن‌ها پنج مقاله برگزیده و منتخب شده است.

وی با اشاره به داوران این همایش عنوان کرد: هئیت داوری این همایش را ۱۴ نفر از کار‌شناسان حوزه علمیه و اساتید تشکیل داده‌اند که با دقت بالایی مقالات ارائه شده را بررسی و انتخاب کرده‌اند.

حجت الاسلام حسینی امینی خاطر نشان کرد: این همایش در دو مرحله و با همت جامعه علوم القرآنی برگزار می‌شود که مقالات ارائه شده به این همایش به صورت DVD در اختیار شرکت کنندگان در این همایش قرار می‌گیرد و در آینده نزدیک مقالات ارسال شده به صورت دو جلد کتاب در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

دبیر اجرائی همایش بیداری قرآنی با اشاره به اینکه تفسیر الفرقان رویکرد اجتهادی دارد اظهار کرد: تفسیر القرآن سبک متفاوتی را نسبت به سایر تفسیر‌ها دارا می‌باشد و یک رویکرد اجتهادی را دنبال می‌کند که این تفسیر در سال ۹۱ به عنوان تفسیر نمونه سال انتخاب شد.

وی تصریح کرد: یکی از فاخر‌ترین تفسیرهای موجود در جهان امروز تفسیر الفرقان است که در ۳۰ جلد موضوعی و ۳۰ جلد ترتیبی است و این تفسیر در حال حاضر در حال ترجمه به زبان فارسی است و مختصر این تفسیر در پنج جلد آماده شده است.

حجت الاسلام حسینی امینی با اشاره به زمان برگزاری این همایش عنوان کرد: همایش بیداری قرآنی در تاریخ ۱۵ اسفند ماه در دانشگاه مفید از ساعت ۹ صبح شروع می‌شود که سخنرانان این همایش آیت الله عباس علی روحانی دبیر علمی همایش و آیت الله مهریزی، آیت الله مهدوی‌زاده و آیت الله قاضی‌زاده هستند.

دبیر اجرائی همایش بیداری قرآنی افزود: بانوان در این همایش حضور پررنگی داشته‌اند و برخی از مقالات ارائه شده به همایش متعلق به بانوان است که در این میان برخی از این مقالات برگزیده شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری میز گرد روش‌شناسی تفسیر قرآن در این همایش عنوان کرد: در این همایش میزگرد روش‌شناسی روش‌های تفسیر قرآن با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfx0d0.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما