يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 19789
رئیس دانشگاه پیام نور قم:

همایش ملی سبک زندگی اسلامی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: رئیس دانشگاه پیام نور قم گفت: همایش ملی سبک زندگی اسلامی خرداد ماه سال ۹۳ در قم برگزار می‌شود.
همایش ملی سبک زندگی اسلامی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نيوز، رضا علی کرمی ظهر امروز در نخستین نشست خبری سبک زندگی اسلامی با اشاره به اینکه موضوع همایش سبک زندگی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری شکل گرفته است اظهار کرد: زیرا باید این سبک زندگی در جامعه به عنوان فرهنگ نهادینه شود و در این زمنیه نخبگان علمی وظیفه‌ای بسیار سنگین را بر عهده دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی یک موضوع فصلی نیست افزود: این یک کار زیر بنایی و یک حرکت بزرگ است که در تاریخ ایران باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه اگر سبک زندگی اسلامی شکل بگیرد تعاملات اقتصادی نیز شکل می‌گیرد عنوان کرد: در آن زمان گران فروشی و کم فروشی جایگاهی ندارد و این سبک اسلامی باید در جامعه نهادینه شود.

علی کرمی تصریح کرد: سبک روابط اسلامی بر اساس تکریم بین انسان‌ها شکل می‌گیرد و بر همین اساس سبک زندگی اسلامی تکریم و کرامت بخشیدن از اولویت‌های اصلی این همایش است.

رئیس همایش ملی سبک زندگی اسلامی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی سبب رفع کدورت‌ها در جامعه می‌شود خاطر نشان کرد: در آن زمان فرار از مسئولیت‌ها رخ نمی‌دهد و آرامش در بین خانواده‌ها حاکم می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور قم اظهار کرد: احترام بین فرزندان و خانواده نیز در همین سبک زندگی اسلامی جای دارد و تنها با پیاده سازی این مضمون می‌توان به آرمان اسلامی زندگی فردی و اجتماعی دست یافت.

وی با اشاره به اینکه یاری رساندن به دیگر انسان‌ها در دین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است عنوان کرد: این‌‌ همان فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) است که در غالب سبک زندگی اسلامی جای گرفته است.

علی کرمی با اشاره به اینکه در جامعه آرمانی مردم یاری رسان یکدیگر هستند افزود: فرهنگ ایرانی باید بر اساس زندگی اهل بیت (ع) شکل بگیرد یعنی به رسم آن عزیزان باشد نه به اسم اهل بیت(ع).

رئیس دانشگاه پیام نور قم با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) عنوان کرد: مسلمان واقعی در تمامی ابعاد از جمله بندگی خدا الگو هستند و رفتار آن‌ها بر حسب حکم شرعی خداوند عمل است.

رئیس همایش ملی سبک زندگی اسلامی گفت: دانشگاه که محل دانش است باید بتواند به عنوان الگو در سبک زندگی خود را به جامعه معرفی کند زیرا این مسیر خواسته مراجع تقلید و علمای بزرگ اسلام است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه و حوزه دو نهاد بسیار تاثیر گذار هستند عنوان کرد: برای برگزاری این همایش اعضای شورای شهر و شهرداری کمک‌های بسیاری را به راه اندازی این همایش داشته‌اند و امیدواریم این کمک‌ها ادامه پیدا کند تا اینکه همایش به بهترین شکل ممکن در شهر مقدس قم برگزار شود.

علی کرمی عنوان کرد: باید رسانه‌ها نیز در این زمینه با تمام قدرت وارد شوند زیرا انعکاس سبک زندگی اسلامی و فرهنگ سازی آن در جامعه بدون حمایت رسانه‌ها امکان پذیر نیست.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان به مقابله با تورم پرداخت ترویج سبک زندگی اسلامی است زیرا که این نوع سبک می‌تواند موج روانی مثبتی را در جامعه ایجاد کند و سبب کاهش تورم در جامعه شود.

رئیس همایش ملی سبک زندگی اسلامی گفت: باید بازی‌های جامعه ایرانی نیز بر مبنای اسلامی شکل بگیرد، حتی تمامی خنده‌های موجود در جامعه سبب رضایت افراد شود نه اینکه نارضایتی افراد را به وجود بیاورد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdn50f.yt0nj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما