پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 20342
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد

آمادگی ۳۰ هزار طلبه غیر شاغل حوزه علمیه برای حضور در صحنه تولید علم

قم نيوز : قم نيوز‌:رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ۳۰ هزار طلبه غیر شاغل در قم وجود دارد که باید نیازهای حوزوی کشور از امام جماعت مساجد تا عقیدتی سیاسی‌ها و نیازهای دانشگاهی را تامین کنند و آماده حضور در صحنه تولید علم هستند.
آمادگی ۳۰ هزار طلبه غیر شاغل حوزه علمیه برای حضور در صحنه تولید علم
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، که در نشست روسا و سرپرستان دانشگاه‌های قم با وزیر علوم تحقیقات و فناوری سخن می‌گفت، اظهار کرد: در قم علاوه بر دانشگاه‌های عادی، دانشگاه‌های میان رشته ای که حوزوی و دانشگاهی هستند حضور دارند که رشد و توسعه در حوزه علوم انسانی در این دانشگاه‌ها، بسیار بیشتر است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: این دانشگاه‌ها فعالیت‌های حوزوی و دانشگاهی دارند و رابط میان حوزه و دانشگاه هستند و ۳۰ هزار طلبه غیر شاغل در قم وجود دارد که باید نیازهای حوزوی کشور از امام جماعت مساجد تا عقیدتی سیاسی‌ها و نیازهای دانشگاهی را تامین کنند.

وی افزود: به تعبیر دیگر می‌توان گفت طلاب حوزه علمیه به نظام دانشگاهی و درس خواندن دانشگاه نیاز ندارند و و سطح بندی حوزه به گونه ای شده است که طلاب از امتیازات دانشگاهی برخوردار هستند و به مدرک دانشگاهی نیاز ندارند.

حجت الاسلام نواب خاطرنشان کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی برای برآورده کردن نیاز خود به علوم انسانی، نیازمند سازو کاری هست، باید استفاده لازم را از طلاب و حوزویان ببرد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcauenu.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما