جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 20367
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

طلبه انقلابی کسی است که اسیر هوای نفس نشود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طلبه انقلابی کسی است که اسیر هوای نفس نشود و تنها با این معیار می‌توان طلبه واقعی فدایی انقلاب را تشخیص داد.
طلبه انقلابی کسی است که اسیر هوای نفس نشود
به گزارش قم نیوز، آیت الله یزدی شب گذشته در هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه گزارش انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم بسیار مناسب بود اظهار کرد: باتوجه به برگزاری منظم این انتخابات باید از برگزار کنندکان این انتخابات تشکر کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در جلسات گذشته نقدهایی را شاید به تندی وارد کردم و در این جلسه فرصت مناسبی است که از کسانی که از صحبت‌های قبلی من آزرده خاطر شده‌اند عذرخواهی کنم.

آیت الله یزدی تصریح کرد: وظایف نمایندگی در حوزه طلاب حوزه علمیه قم تعریف می‌شود و این موضوع نباید با نمایندگان مجلس و غیره اشتباه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه باید گزارش کار مجمع قبلی ارائه شود عنوان کرد: یک نماینده در حوزه علمیه قم وظایفی دو چندان را برعهده دارد و علاوه بر اینکه باید به وضعیت معیشتی حوزه انتخابی خود رسیدگی کند باید ۱۲ وظیفه‌ای که رهبر معظم انقلاب برای مسئولان نظام اسلامی مورد تاکید قرار داده‌اند نیز سرلوحه کار نمایندگان مجمع حوزه قرار بگیرد.

آیت الله یزدی با اشاره به اینکه باید امید برای تلاش و مجاهدت در دل نمایندگان جایگاه اصلی خود را بدست بیاورد عنوان کرد: مسیر زندگی در همین روز و شب‌ها شکل می‌گیرد و در آینده نیز همین مسیر طی می‌شود پی باید از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کرد.

وی با اشاره سخنانی امام (ره) عنوان کرد: مشاوره، مراقبت و محاسبه باید هر روز انجام شود زیرا تنها در این صورت است که مسیر اصلی انسان مشخص می‌شود و دوری از گناه و معصیت جایگاه اصلی خود را بدست می‌آورد و همین مسیر، مسیری است که امام (ره) در آن قدم گذاشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: تکبر باید در بین طلاب ریشه کن شود نفس شیطانی در بین مسئولان حوزه‌های علمیه از بین برود تا بتوانیم در مسیر اصلی انقلاب گام برداریم.

آیت الله یزدی گفت: خدا درون همه انسان‌ها جای دارد کسی نمی‌تواند تشخیص دهد که کسی که در کنار امام (ره) بوده است آیا به دنبال هوا و هوس بوده، حب جاه و مقام داشته و یا برای رضای خدا کار می‌کرده و بر همین اساس باید همه طلاب خود را مورد محاسبه قرار دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: وضعیت کمی حوزه‌های علمیه بسیار خوب و مناسب ایت اما در این میان وضعیت کیفی حوزه‌های علمیه قم راضی کننده نیست و باید این موضوع در بیین طلاب حوزه علمیه رواج پیدا کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchqxni.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما