شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 20407
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم:

زنان باید به حقوق اسلامی خود آگاهی داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: زنان باید در زمینه‌های حضور در اجتماع و حقوق خود و آنچه در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است آگاهی های لازم را کسب کنند.
زنان باید به حقوق اسلامی خود آگاهی داشته باشند
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری با اشاره به روزجهانی زن اظهار کرد: روز زن در ایران روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) است و هشتم مارس تنها روز جهانی زنان است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: زن به عنوان فردی که در جامعه فعالیت می‌کند و تاثیر به سزایی بر عملکرد جامعه می‌گذارد باید حقوق خود را از جامعه مطالبه کند و در این میان باید وحدت خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به روا داشتن ستم در زمان‌های گذشته و جامعه مدرن امروزی بر زنان عنوان کرد: زنان در گذشته از بسیاری فعالیت‌های اجتماعی مانند حق شرکت در انتخابات منع بودند و در گاهی مواقع شاهد ازدواج اجباری بانوان و سلطه افراد خانواده بر بانوان بوده‌ایم.

ظهیری خاطر نشان کرد: امروز در دنیای مدرنیته که از زنان به عنوان یک کالای ابزاری و از سوی دیگر از زنان برای سود بخشیدن به تجارت خود استفاده می‌کنند که برای مثال مایکن‌ها و بازیگران هالیوودی برای تناسب اندام خود تنها به خوردن میوه و سبزی اکتفا می‌کنند که این امر سبب سو تغذیه در آنان می‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به استفاده ابزاری از بانوان اظهار کرد: زنان باید در زمینه‌های حضور در اجتماع و حقوق خود آگاهی کسب کنند و خواهان رعایت کردن حقوق مساوی در میان زنان و مردان باشند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مواقع در کشور‌های غربی شاهد عدم فعالیت زنان محجبه در اجتماع هستیم زیرا که کشورهای غربی اجازه فعالیت به زنان محجبه را نمی‌دهند.

ظهیری با اشاره به جایگاه اصلی زنان در و ستم‌های که در جامعه امروزی بر زنان ایرانی می‌شود عنوان کرد: متاسفانه در بسیاری مواقع شاهد ستم‌های بر زنان در جامعه هستیم که متاسفانه در برخی مواقع در برخی از شهر‌ها شاهد ازدواج اجباری دختران نیز هستیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم خاطر نشان کرد: از نظر در حقوق زنان در جامعه کشورهای مسلمان از کشورهای غربی پیشتاز‌تر هستند و حدود ۱۴۰۰ سال قبل پیامبر (ص) بر رعایت حقوق مساوی در میان دفتر تاکید داشتند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccm0qi.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما