يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 20479
معاون بین الملل حوزه تاکید کرد

ضرورت همکاری علمی بین کشورهای جهان اسلام

قم نيوز : قم نيوز:‌معاون بین الملل حوزه گفت: برای همکاری علمی آمادگی کامل وجود دارد تا این ارتباط بین مجموعه های مختلف و کشورهای جهان اسلام شکل بگیرد زیرا این ضرورت در جهان اسلام احساس می‌شود.
ضرورت همکاری علمی بین کشورهای جهان اسلام
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام حسن زمانی در نشست خبری که در معاونت بین الملل حوزه برگزار شد با اشاره به اینکه تعامل مثبت بین مراکز علمی دانشگاه های اسلام اظهار کرد: این تعامل با دعوت تاج الدین الهلای شکل گرفته است و امیدواریم ادامه دار باشد.

وی با اشاره به اینکه تخصص فقه و تفسیر عرفان از ویژگی های برجسته الهلالی است افزود: وی مرکز بیداری اسلامی را در مصر تشکیل داده است و فعالیت بسیار زیادی را در این زمینه داشته است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: انگیزه اصلی برای دعوت از این استاد بزرگوار تدریس برخی از دروس برای طلاب حوزه های علمیه قم و بررسی جایگاه اهل بیت(ع) در اندیشه اهل سنت بوده است.

زمانی با اشاره به اینکه بررسی ویژگی‌های تکفیری‌ها نیز یکی دیگر از رویکردهای اصلی دعوت از این عالم بوده است عنوان کرد: سیستان بلوچستان و تهران از شهرهایی بوده اند که این عالم در حوزه های آن سخنرانی داشته است.

معاون بین الملل حوزه با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰ نشست در این زمینه برگزار شده است عنوان کرد: برای همکاری علمی آمادگی کامل وجود دارد تا این ارتباط بین مجموعه های مختلف کشورهای جهان اسلام شکل بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امیدواریم این ارتباطات بتواند زوایای مختلف دین اسلام را مورد بررسی قرار دهد زیرا بررسی وضعیت جهان اسلام در شرایط کنونی بسیار مهم و اساسی است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb9ab5.rhbgzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما