دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : 20486
استاد الازهر و مفتی سابق استرالیا در قم:

بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است

قم نيوز : قم نیوز: استاد الازهر و مفتی سابق استرالیا گفت: بیداری اسلامی که در برخی از کشورهای عربی شکل گرفته و اندک اندک تمام جهان اسلام را در بر می‌گیرد نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.
بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است
به گزارش قم نیوز، شیخ تاج الدین حامد عبدالله الهلالی از علمای جامعه الازهر و مفتی سابق استرالیا عصر امروز در نشست خبری که در معاونت بین الملل حوزه با اشاره به اینکه قم به یک پایگاه شیعی کامل تبدیل شده است اظهار کرد: دانشگاه الازهر نیز توسط شیعیان پایه گذاری شده بود ولیکن امروز تغییر پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه فقه شیعی و سنی خواستگاه اصلی اش قم است عنوان کرد: یکی از اولویت های اصلی این است که چگونه ارتباط بین مسلمانان بیشتر شود و در این میان بتوانیم تکفیری ها را مهار کنیم.

بررسی ویژگی تکفیری‌ها مهم‌ترین دغدغه ذهنی من است


استاد دانشگاه الازهر گفت: از هدف های اصلی من از سفر به ایران و سخنرانی در شهرهای مختلف بررسی راهکار های مناسب با تکفیری ها است و همه موضوعات مطرح شده تجلی یکی از حکمت های من بوده که در یکی از کتب من به آن اشاره شده است.

الهلالی عقل انسان را دو گونه معرفی کرد و افزود: عقل انسان می تواند افق های وسیع تر را مورد بررسی قرار بدهد و موضوعات مختلف از جمله تکفیری ها را تحلیل و تبیین کند.

مفتی سابق استرالیا مردم ایران را دارای اندیشه های باز دانست و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از طرف خداوند برگزیده شده است تا یکی از تکالیف الهی را که در قرآن به آن اشاره شده محقق کند.

ایران تنها حامی واقعی فلسطین است


وی با اشاره به اینکه زمانی که بسیاری از فلسطین دست کشیدند خداوند جمهوری اسلامی ایران را یاری کرد، عنوان کرد: هنگامی مسلمانان حتی تجهیز کردن خودشان به نیروهای قوی کنار گذاشتند ایران در این زمینه بسیار خوب عمل کرد و باید مردم ایران در این زمینه شکر گذار باشند.

استاد دانشگاه الازهر با تاکید بر اینکه باید گفت و گو بین علمای شیعه و سنی تقویت شود تصریح کرد: باید عقیده مسلمان مورد بررسی قرار بگیرد تا تکفیری ها در این دسته ها جایی نداشته باشند.

مفتی سابق استرالیا با اشاره به تحولات اخیر مصر اظهار کرد: امیر المومنین می فرمایند هرکس چیزی را پیش از موعدش بدست بیاورد نتیجه اش این است که آن را از دست می دهد و همین موضوع علت شکست اخوان المسلمین است.

رضایت امریکا، اسرائیل، تکفیری‌ها و سازمان‌های عربی برای اخوان المسلمین بسیار مهم و اساسی بود

وی با اشاره به اینکه رضایت امریکا و اسرائیل و تکفیری ها و سازمان های عربی برای اخوان المسلمین بسیار مهم و اساسی بود خاطر نشان کرد: بر اساس این دیدگاه احکام الهی و فرصت تجربه سیاسی نیز از دست رفت.

الهلالی گفت: باید برائت از شیطان وجود داشته باشد و اگر در این زمینه برخی از کشورها را مصداق شیطان بدانیم تنها جنبشی موفق می شوند که از شیاطین دوری کنند تا اندیشه سیاسی اسلام حاکم شود.

ولایت فقیه در اندیشه اهل سنت نیز پیدا می‌شود


مفتی سابق استرالیا تصریح کرد: من اندیشه در زمینه ولایت فقیه دارم که این موضوع می تواند در اندیشه اهل سنت نیز جایگاهی داشته باشد.

وی گفت: هیچ کس نمی تواند این ولایت را کتمان کند زیرا دلایل بسیار زیادی از قرآن و احادیث در این زمینه وجود دارد و هیچ قرابتی با مدل های کشورهای غربی در زمینه مذهب ندارد.

مفتی سابق استرالیا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال هاست این موضوع را به همه کشورها پیشنهاد می کنند تاکید کرد: این موضوع زمانی درست تفسیر می شود که نظام اسلامی پر قدرت به مسیر خود ادامه می دهد.

جهل به اهل بیت(ع) میراث اهل سنت است

الهلالی با اشاره به اینکه باید منتظر ارسال مسلمانان به فضا باشیم تصریح کرد: علم و تکنولوژی باید در اختیار اسلام قرار بگیرد و در این صورت است که اسلام جایگاه اصلی خود را بدست می آورد.

وی با اشاره به اینکه اندیشه های اهل بیت(ع) در حصاری پنهان شده است عنوان کرد: جهل به تعالیم اهل بیت(ع) همچون میراثی به عنوان جهل از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و با رشد و شکوفایی مجامع اهل سنت جلوگیری می کند.

استاد الازهر در واکنش به هجمه های شبکه های خارجی به وی عنوان کرد: از خشم تکفیری ها نسبت به خودم بسیار شادمان هستم زیرا تنها در این صورت است که رضایت الهی بدست می آید و آن ها سعی می کنند با سلاحی که در دست دارند به صحبت های علمی واکنش نشان دهند.

الهلالی ترویج مقابله با تکفیری‌ها را در بین دانشگاه ضروری عنوان و خاطر نشان کرد: باید اندیشه های مقابله با موضوعات خلاف تقویت شود و در این زمینه باید دارویی جدید برای مقابله با تکفیری ها ارائه شود.

مفتی سابق استرالیا ایجاد زمینه گفت‌و گو مناسب بین علمای اسلامی را بسیار ضروری دانست و افزود: دو جریان در جهان اسلام هستند، در این میان یک جریان سعی می کنند به پیروی از آمریکا بپردازد و در آن مسیر قدم بردارد ولی جریان دیگری مبتنی بر وحدت اسلامی و حمایت از فلسطین استوار است .

باید فرهنگ صحیح ترویج علوم دینی تدریس شود


وی با اشاره به اینکه باید جوانان اسلام نیز از این موضوعات آگاهی پیدا کنند تصریح کرد: تنها در این صورت است که گفت‌و گو میان مسلمانان شکل می گیرد و اندیشه سیاسی در یک جامعه شکل می گیرد.

استاد الازهر گفت: بهار فصل رویش مجدد زمین بعد از خشک شدن است و ما در حال حاظر تمام سرزمین ها در حال سبز شدن می بینیم اما تمامی این جنگ ها هیچ ارتباطی با بهار عربی ندارند زیرا راحیه ان ها تیر و رگبار است و بهتر است بگوئیم پائیز در حال شکل گیری است.

وی با اشاره به جاهل بودن صادر کنندگان فتوای نکاح عنوان کرد: فتوایی به برخی از شیخ های اهل سنت داده می شود را بسیاری از عالمان اهل سنت رد کرده اند اما متاسفانه این موضوع سبب خسارات بسیار زیادی در این مدت شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjmxe8.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما