دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 20532
حجت الاسلام صالحی منش تأکید کرد:

موزه‌اي در شان و جايگاه شهر قم احداث شود

قم نيوز : قم نيوز: استاندار قم خواستار سرعت دادن به روند اجرا و تكميل موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در قم شد و گفت: باید موزه‌اي در شان و جايگاه شهر قم احداث شود.
موزه‌اي در شان و جايگاه شهر قم احداث شود
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام والمسلمين محمد صادق صالحي منش صبح دوشنبه در نخستين جلسه هيئت امناي موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس كه در تالار امام رضا(ع) استانداري قم برگزار شد طي سخناني با اشاره به اهميت بحث موزه‌هاي فرهنگي، بر لزوم احداث موزه‌اي در شان و جايگاه شهر مقدس قم تاكيد كرد.

وي با بيان اين كه ساخت موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس استان قم از سال گذشته آغاز شده است، گفت: وجود چنين موزه فاخري براي قم به عنوان مركز ثقل فرهنگي كشور و كانون نشر ارزش‌ها، مي‌تواند منشاء بركات فراوان باشد.

استاندار قم با تاكيد بر لزوم تلاش در جهت سرعت دادن به روند اجرا و تكميل اين پروژه مهم تصريح كرد: ان شاء الله عمليات ساخت و تجهيز اين موزه بزرگ با تلاش و همت جهادي همه دست اندركاران امر به اتمام رسيده و شاهد يك بناي ماندگار و اثرگذار در ترويج فرهنگ غني جهاد و شهادت و انتقال ارزش‌هاي انقلاب اسلامي به نسل‌هاي سوم و چهارم در قم باشيم.

حجت الاسلام صالحي منش توجه به محتواي عرضه شده در موزه قم و خلق آثار بديع و تاثيرگذار در اذهان عموم را ضروري خواند و افزود: بايد در اين زمينه از تجارب و طرح هاي باغ موزه‌هاي دفاع مقدس در سطح كشور، استفاده شود.

وي با بيان اين كه قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامي و پايه گذار خاطرات و حوادث بزرگ تاريخي و ماندگاري نظير ۱۹ دي است، خاطرنشان كرد: چنين رويدادهايي تا هميشه زنده و بيانگر شجاعت و از خودگذشتگي مردم شهيدپرور قم هستند و بايد در راستاي تبيين آنها به هموطنان بكوشيم.

مقام عالي استان انقلاب، دفاع، جهاد و شهادت را هويت نظام مقدس جمهوري اسلامي عنوان و تصريح كرد: اگر بتوانيم اين فرهنگ را به جوانان معرفي كنيم در حقيقت در راه انقلاب و آرمانهاي آن گام برداشته‌ايم.

سرهنگ احمد حسینی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم نیز در این جلسه گزارشی از روند احداث بنای موزه تاکنون ارائه و بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های استان برای تکمیل موزه تأکید کرد.

استفاده از ظرفيت هاي غني حوزه علميه در تحقق برنامه هاي آموزشي

استاندار قم در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان كه در تالار امام رضا(ع) استانداري قم برگزار شد طي سخناني آموزش و پرورش را به عنوان پرمخاطب ترين و بنيادي ترين نهاد تربيتي جامعه و پيش قراول حركت عظيم فرهنگي دانست و اظهار داشت: مسئولين اين نهاد حساس بايد با نهادينه سازي ارزش هاي اسلامي زمينه ي ايجاد جامعه اي عاري از ناهنجاريها و مشكلات اجتماعي را فراهم نمايند.

حجت الاسلام والمسلمين محمد صادق صالحي منش با بيان اينكه هر جا صحبت از تعليم و تربيت مي شود گوياي ارزش هاست، ‌اين برداشت را بيانگر اهميت مقوله تعليم و تربيت دانست و براي تلاشگران اين عرصه خطير آرزوي توفيق كرد.

وی با تاكيد بر اينكه امر تعليم و تعلم در دين اسلام از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد تصريح كرد: نگاه بنيان گذار كبير انقلاب اسلامي،‌ اهتمام رهبر معظم انقلاب و رويكرد دولت تدبير و اميد نيز در جهت تحقق اين مهم است.
استاندار قم، جايگاه آموزش و پرورش در استان قم را ويژه تر از ساير استان ها تلقي و خاطرنشان كرد: قم شهر علم و اجتهاد است و از نظر فرهنگ بايستي به عنوان الگو در سراسر كشور و جهان تشيع مورد توجه قرار بگيرد.

وي شايسته سالاري و بكارگيري انسانهاي متعهد، دلسوز، خلاق و كارآمد در صف و ستاد آموزش و پرورش استان را بسيار مهم ارزيابي كرد و خواستار فرهنگ سازي صحيح و اقدامات مدبرانه در راستاي پرورش دانش آموزاني با ظاهر و باطن آراسته و مطابق با ارزش هاي شهر عش آل محمد(ص) شد.

رئيس شوراي آموزش و پرورش استان بر استفاده از ظرفيت‌هاي غني حوزه علميه در كليه ابعاد پژوهشي، تبليغي و محتوايي تاكيد كرد و افزود: بايد از همكاري اساتيد، فضلا و طلاب با ‌انگيزه و مجرب حوزه‌هاي علميه در راستاي اعتلاي فرهنگ اسلامي دانش آموزان بهره گرفته شود.

استاندار قم همچنين ارتقاي جايگاه انجمن هاي اوليا و مربيان مدارس را مورد توجه قرار داد و جهت دهي اين انجمن ها در راستاي همسوسازي فعاليت هاي تربيتي و پرورشي خانواده ها و مدارس را خواستار شد.

حجت الاسلام صالحي منش مطالعه محوري، علم آموزش و مهارت تفكر را از وظايف مهم مسئولين و متوليان آموزش و پرورش دانست و بر اتخاذ تدابير لازم جهت افزايش سرانه مطالعه ي استان تاكيد نمود.

مدير كل آموزش و پرورش استان نيز در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي اين اداره كل گفت: توفيق ‌آموزش و پرورش در گرو همكاري و مشاركت فعال و همه جانبه همه دستگاه هاي دولتي است.

حمید رضا شيخ الاسلام با بيان اينكه هر سال يك شعار تربيتي خواهيم داشت و براي دستيابي به آن تلاش مي‌كنيم،‌ كمك صدا و سيما و نهادهاي فرهنگي را خواستار شد.

انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcb5sb5.rhbgfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما