دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 20543

بازی‌های غربی تأثیر مخرب بر کودکان دارد

قم نيوز : قم نيوز: یکی از اساتید حوزه علمیه با بیان اینکه بازی‌های غربی تأثیر مخرب بر کودکان دارد ما باید بتوانیم به وسیله گسترش بازی‌های قدیم در برابر بازی‌های جذاب اینترنتی بایستیم.
بازی‌های غربی تأثیر مخرب بر کودکان دارد
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام محسن عباسی ولدی قبل از ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از سه کتاب انتشارات جامعه الزهرا که در سالن شهید قدوسی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه گاهی دغدغه‌های مقام معظم رهبری در اولویت برنامه‌های ما و حتی ولایت دوستان قرار نمی‌گیرد و براساس منویات رهبر انقلاب کارهای خود را مدیریت و تنظیم نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید به منویات مقام معظم رهبری عمل کرد، افزود: شعارگویی به دردی نمی‌خورد و در عمل است که گوش به فرمان بودن به سخنان مقام معظم رهبری مشخص می‌شود.

این محقق و نویسنده با تأکید بر توجه به بازی‌های کودکان یادآور شد: بازی های کودکان که در گذشته انجام می‌شد، باید مورد توجه باشد و از بازی‌های رایانه‌ای و مخرب باید پرهیز شود.

وی با بیان اینکه وظیفه صاحبان منبر این است که منویات مقام معظم رهبری را به مردم برسانند، گفت: متاسفانه وعاظ در این زمینه بسیار کم کار شده اند.

معرفی ۱۴۰ بازی از دوران نوزادی تا نوجوانی در کتاب "بازی، بازوی تربیت"

حجت الاسلام عباسی با اشاره به تالیف کتاب "بازی، بازوی تربیت" بیان کرد: این کتاب در بردارنده بیاناتی درباره نقش بازی در تربیت فرزندان است و در آن ۱۴۰ بازی از دوران نوزادی تا نوجوانی عنوان شده است که استفاده از آنها به جای بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند بسیار در تربیت فرزندان موثر باشد و از مخرب بودن بازی‌های دیگر پرهیز شود.

وی ادامه داد: بازی در رفتار کودکان بسیار تاثیرگذار است و قصه بازی در جامعه ما بسیار غم انگیز است، تدوین این کتاب قدم کوچکی بود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امروز غرب در جامعه ما با ارائه بازی های خود به گونه‌ای تاثیر گذاشته که کودک و نوجوانان کشورمان پس از گذشت ۱۵ سال به معنای واقعی کلمه سرباز "چشم گوی" غرب خواهند شد و ما باید بتوانیم به وسیله بازی های گذشته در برابر بازی های جذاب اینترنتی بایستیم.

باید با حفظ قداست مکان های مذهبی عمل کرد

همچنین در این مراسم مادر شهیدان کارکوبزاده در سخنانی در جمع طلاب جامعه الزهرا عنوان کرد: همه کسانی که در جامعه الزهرا حضور دارند همچون طلاب، دانشجویان و خدمتکاران آن باید همچون حضرت زهراء(س) باشند درغیر این صورت باید نام دیگری بر این مکان مقدس گذاشته شود.

وی با بیان این که مردم به دست خودشان فرهنگ جامعه را تغییر می‌دهند، ادامه داد: امروز رفاه زیاد موجب بالا رفتن توقعات شده درحالی که سختی ها کودکان را پرجنب و جوش و صادق تربیت می کند و خانواده ها مجبور نمی‌شوند سخن دروغ به کودکان خود بگویند.

مادر شهیدان کارکوبزاده با اشاره به لزوم فرزند آوری افزود: شما خانواده ای که پنج فرزند و خانواده دیگری که دو فرزند دارد را باید مورد نظر قرار داده و بسنجید کدام یک در تربیت فرزندان خود موفق بوده‌اند.

وی تاکید کرد: باید ولایی باشید و در این صورت خداوند ما را کمک می‌کند.

این مراسم به طور ویژه برای رونمایی از سه کتاب انتشارت جامعه الزهرا برگزار شده بود و در آن کتاب "بازی، بازوی تربیت"، "من دیگر ما" و واژه های خیس" توسط مادر شهیدان کواکبزاده و مادر حجت الاسلام عباسی ولدی رونمایی شد.

کتاب واژه های خیس با موضوع قصه ناتمام مادر، کتاب بازی بازوی تربیت در بردارنده ۱۴۰ بازی کودکان گذشته و کتاب من دیگر ما جلد چهارم نقش بازی در تربیت کودکان می‌باشد.
انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcdsk0x.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما