چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 20615
رئیس شورای اسلامی شهر قم:

شهرداری توان پرداخت هزینه های کلان حمل و نقل عمومی را ندارد

قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:با توجه به اینکه شهرداری توان پرداخت هزینه های کلان حمل و نقل شهری را ندارد باید تدابیری اندیشید و این مسئولیت از دوش شهرداری برداشت.
شهرداری توان پرداخت هزینه های کلان حمل و نقل عمومی را ندارد
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام سید محمد آتش زر در پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر قم، افزود: با اجرا فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها ۳۰ درصد به کرایه ها اضافه می شود که با توجه به افزایش قیمت گازوئیل به ۷۰۰ تومان باز هم پاسخگوی نیازها نیست و شهرداری توان هزینه های کلان حمل و نقل عمومی را ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل در جهت رفع این مشکلات گفت: اگر در فاز دوم تدبيري انديشيده نشود شاهد بحرانی بزرگ در حمل و نقل عمومی شهری می شویم .

رییس شورای شهر، پیرامون کمبود بودجه در حمل و نقل عمومی داخل شهری اظهار داشت:در مسائل حمل و نقل عمومی فقط ۸۴ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است که با آن ۱۷۸ اتوبوس می توان خریداری کرد که برای قم این تعداد ماشین کافی نیست.

آتش زر با اشاره به اینکه اتوبوس در داخل کشور تولید می شود و در شرایط تحریم به سر می بریم، گفت: باید برنامه ای اتخاذ شود که بدون پرداخت هزینه های گمرک شهرداری بتواند اتوبوس وارد کند چرا که هزینه سنگین تری را باید متقبل شویم که با این بودجه از توان ما خارج است.

وی خواستار برداشته شدن وظیفه حمل و نقل عمومی از دوش شهرداری شد و گفت: وظایف شهرداری ها عمران و آبادانی و رسیدگی به پروژه های مدیریت شهری است و باید حمل و نقل عمومی را از دوش شهرداری ها بردارند و دولت خود عهده دارد این مسئولیت شود زیرا هزینه های سنگینی را تحمیل می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان داشت:افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان قطعا موجب افزایش هزینه های شهرداری در سال آینده خواهد شد و باید در این راستا هم چاره اندیشی گردد.

آتش زر ادامه داد: یکی از هزینه های سنگین، جمع آوری زباله از سطح شهر است که در این مورد باید قانونی اتخاذ شود که زباله ها یک در شب در میان جمع آوری گردد تا هزینه های کلان شهرداری کاهش یابد.

وی همچنین در مورد پرداخت مالیات خاطرنشان کرد:با اينكه معاون وزير در ابلاغیه ای اعلام کرده است که سازمان‌ها مشمول ماليات نمي شوند اما تاکسیرانی ها و اتوبوسرانی ها را مشمول پرداخت مالیات کرده اند که باید در این باره این مسائل را برای رفع مشکلات فعلی حل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه جلسه با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور ۲۰ استان در مشهد مقدس گفت:در این جلسه یکی از نکات مهم در خصوص ساخت زائر سرا مطرح شد.

آتش زر تصریح کرد:طبق سخن رهبر معظم انقلاب مسئولان مکلف به ساخت زائر سراهای ارزان قیمت در جوار حرم می باشند که دو سوم از هزینه های ساخت و اخذ عوارض سوبسید می باشد.

وی با بیان اینکه باید این موضوع مورد ارزیابی دقیقی از طرف شورای شهر و شهردار قرار بگیرد افزود:پس از بررسی این طرح مهم توسط اعضای شورا و مسئولان پیرامون ساخت زائر سرا تصمیم گیری خواهیم کرد.

آتش زر در ادامه با انتقاد برخی از مصوبات مجلس خاطرنشان کرد:برخی از حرکات مجلس در تصویب لایحه ها به نفع شهرداری ها و شوراهای شهر نیست برای نمونه تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان از ارزش افزوده به دهیاری ها برای خرید ماشین به نفع ما نبود.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdk90x.yt0zf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما