يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 20813

دوره آموزشی برخورد مناسب با زائران ویژه خادمان حرم مطهر

قم نيوز : قم نيوز: معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: بیش از یکهزار خادم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) درخصوص روش های امر به معروف و نهی از منکر در راستای برخورد مناسب با زائران دوره آموزشی را می گذرانند.
دوره آموزشی برخورد مناسب با زائران ویژه خادمان حرم مطهر
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام مهدی احمدی در خصوص طرز رفتار خادمان حرم حضرت معصومه(س) با زائران در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گفت: واحد ارشاد حرم مطهر بیش از ۱۰۰۰ حادم افتخاری و نیروهای خود را در این ایام در جهت آموزش فراخوان می کند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) پیرامون این آموزش ها تصریح کرد:این آموزش ها در جهت نحوه برخورد مناسب با زائران، سالم سازی فضای حرم از بعد معنوی با حفظ شئونات و احترام به زائران ملکوتی حضرت معصومه(س) صورت می گیرد.

احمدی افزود: تاکنون نیز در این راستا آموزش های مستمر در طول سال برای نیروهای ارشاد ارائه شده است که بتوانند به نحو شایسته ای با زائران برخورد کنند و در عین حال از ناهنجاریهایی که در شان حرم و اطراف آن نیست جلوگیری کنند.

وی همچنین از برگزاری دوره آموزشی خدام با موضوع امر به معروف خبر داد و گفت: خادمان و کارکنان حرم حضرت معصومه(س) پس از فروردین سال ۹۳ به طور فراگیر در جهت نحوه امر به معروف و نهی از منکر آموزش می بینند تا این فرهنگ اسلامی و دینی را با بهره گیری از بهترین روشها در راستای جلوگیری از ناهنجاری ها ترویج کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س)، ادامه داد: در خصوص آماده سازی حرم مطهر و اطراف آن در ایام نوروز،نهادهای مختلفی همچون نیروی انتظامی و شهرداری همکاری داشته اند و خدمات متنوعی در جهت حضور زائران ارائه می شود.

احمدی در ادامه درخصوص آماده سازی زائران در جهت ورود به حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز بیان کرد: مقدمات نصب یک تلویزون شهری در میدان آستانه منظور آماده سازی زائر برای ورود به حرم فراهم شده است که در ۲۸ اسفند ماه نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: این تلویزیون شهری پیام هایی را در قالب کلیپ با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، سبک زندگی اسلامی، استکبار ستیزی، تبیین شخصیت حضرت معصومه(س)، معرفی شهدا و عالمان بزرگ مدفون در حرم و امام زادگان عظیم الشان در قم پخش می کند تا زائران با شناخت کامل و کسب معرفت نسبت به حرم وارد این فضای روحانی شوند.

احمدی یکی از برنامه های مهم در جهت ترویج حجاب و عفاف در میان زائران را پاسخ گوئی به شبهات برشمرد و گفت:در این خصوص برنامه زمزم معرفت با حضور کارشناسان دینی به شبهات موجود در زمینه حجاب و عفاف پاسخ می دهند.

وی اظهار داشت:با توجه به مقارن شدن ایام فاطمیه با تعطیلات نوروزی در سال جدید یکی از برنامه های فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجرای برنامه های متنوع با موضوع تبیین شخصیت این بانوی بزرگوار در عرصه حجاب و عفاف، دفاع از ولایت و روش های همسرداری است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س)، در پایان در خصوص دیگر برنامه های حرم در ایام نوروز عنوان کرد:راه اندازی شهرک معارفی با هدف الگو سازی مفاهیم دینی، بیان احکام، نوای کریمه به زبان های مختلف در جهت ارائه پیام های دینی و تربیتی،تورهای حرم شناسی و حلقه های معرفت از دیگر برنامه های حرم مطهر است.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdsj0x.yt0zf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما