يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 20826

درخشش کاراته‌کای قمی در انتخابی تیم‌های ملی دیدنی بود

قم نيوز : قم نيوز: رئیس هیئت کاراته استان قم گفت: درخشش کاراته‌کاهای قم در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کاراته نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان دیدنی بود.
درخشش کاراته‌کای قمی در انتخابی تیم‌های ملی دیدنی بود
به گزارش قم نيوز، حسن عابدی اظهار کرد: کاراته‌کاهای قمی در رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کاراته تمام رده‌های سنی که به میزبانی هیئت کاراته استان فارس به انجام رسید، توانستند به مدال دست یافته و جواز حضور در اردوی تیم ملی را به دست بیاورند.

وی ادامه داد: رقابت‌های انتخابی تیم ملی به منظور شناخت ترکیب نهایی تیم‌های ملی کاراته رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشورمان به انجام رسید و در بین مدعیان شرکت‌کننده از استان‌های مختلف، بهترین‌های کاراته قم نیز حضور یافتند.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: برای کسب موفقیت در به دست آوردن نشان‌های طلا، نقره و برنز از مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته در تمام رده‌های سنی، کاراته‌کاهای مستعد قمی تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته بودند و از کادر فنی توانمندی نیز بهره می‌بردند.

وی یاد آور شد: در پایان رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کاراته در بخش کومیته انفرادی رده سنی بزرگسالان در شیراز، یک نشان نقره نصیب تیم اعزامی هیئت کاراته قم شد و این مدال در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم توسط محمد شایگان کاراته‌کای توانمند استان قم به دست آمد.

وی ادامه داد: در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم که تمام چهره‌های سرشناس کشور شرکت‌کننده داشت، مهدی حاتمیان از همدان و محمد شایگان از قم با غلبه بر حریفان خود به دیدار نهایی رسیدند و در فینال مسابقه جذاب و تماشایی را برای کسب مدال به نمایش گذاشتند که سرانجام حاتمیان از همدان مدال طلا را از آن خود کرد، شایگان از تیم هیت کاراته استان قم به مدال نقره رسید و فرشاد قلی زاده از هیئت خوزستان و رضا روشن از هیئت مرکزی مشترکاً مقام سومی را بدست آوردند.

حسین جانی و قاضی مدال آوران برنز مسابقات جوانان کشور

رئیس هیئت کاراته استان قم بیان داشت: همچنین مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در شیراز در حالی با شناخت کاراته‌کاهای برتر رده سنی جوانان به پایان رسید که در اوزان منهای ۵۵ و ۶۸ کیلوگرم شاهد درخشش دو کاراته‌کای قمی در کسب مدال از این پیکارها بودیم.

وی یاد آور شد: طبق برنامه ریزی فدراسیون کاراته، در رده سنی جوانان این دوره از رقابت‌ها که ۲۵۹ کاراته‌کا در پنج وزن برای کسب مدال و قرار گرفتن روی سکو به روی تاتامی رفتند در از بین نمایندگان قم غلامرضا حسین جانی و علیرضا قاضی موفق به کسب مدال شدند.

عابدی ابراز کرد: در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم این دوره از مسابقات که غلامرضا حسین جانی نماینده تیم هیئت کاراته استان قم بود، این کاراته‌کای جوان و خوش آتیه توانست با قرار گرفتن در جایگاه سوم به مدال برنز پیکارهای قهرمانی کشور دست یابد.

رئیس هیئت کاراته استان قم عنوان داشت: همچنین در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی علیرضا قاضی برای تیم هیئت کاراته قم با قرار گرفتن در جایگاه سوم موفق به کسب مدال خوشرنگ برنز شد.

نجاتی تنها طلایی کاروان اعزامی کاراته قم به مسابقات قهرمانی کشور

وی تصریح کرد: علیرضا قاضی در حالی به مدال برنز این پیکارها دست یافت که در سال گذشته توانسته بود در مسابقات کاراته قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا در کشور ازبکستان به مقام قهرمانی و نشان طلای کاراته قاره کهن دست یابد.

عابدی افزود: این در حالی است که از بین بیش از ۲۷ کاراته‌کایی که در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم این دوره از مسابقات کاراته قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور در شیراز به میدان رفتند، حمیدرضا نجاتی از تیم هیئت کاراته استان قم بالاتر از تمام رقبای خود به مقام نخست و نشان طلا دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: نجاتی در این وزن‌ مبارزات زیبایی به نمایش گذاشت و در راه رسیدن به عنوان نخست و مدال طلا تمام رقبا را از پیش رو برداشت و با غلبه بر حریفی از کرمانشاه در دیدار پایانی، بدین ترتیب در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم قم را صاحب نشان طلا پیکارهای کاراته قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور کرد.

رئیس هیئت کاراته استان قم بیان کرد: در رده‌بندی نهایی وزن منهای ۷۰ کیلوگرم مسابقات کاراته قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور در شهر شیراز به ترتیب حمیدرضا نجاتی از تیم جوانان هیئت کاراته استان قم قهرمان شد و محمدمهدی بلورگردان از کرمانشاه مقام نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

وی یاد آور شد: همچنین بعد از نمایندگان قم و کرمانشاه، در این وزن مقام سوم مشترک به باربد صداقت از آذربایجان غربی و رئوف دست افکن از هیئت کاراته قزوین رسید و بدین ترتیب پرونده پیکارهای این وزن با معرفی نفرات برتر بسته شد.

وی افزود: برای تیم کاراته استان قم که با شرکت ۷۰ کاراته‌کا در این دوره از پیکارها حضور یافته بود، یک نشان نقره در رده سنی بزرگسالان، یک نشان برنز در رده سنی نوجوانان، دو مدال برنز در رده سنی جوانان و یک مدال برنز در رده سنی زیر ۲۱ سال به دست آمد.

موفقیت یعقوبی در کسب نشان برنز مسابقات امید زیر ۲۱ سال کشور

عابدی اذعان کرد: در آخرین روز مسابقات کاراته قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در شیراز، در رده سنی زیر ۲۱ ساله قهرمانی کشور که ۲۰۰ کاراته‌کا حضور داشتند و در حالی که ۱۶ مدال طلا، نقره و برنز بین مدعیان کسب مدال تقسیم شد سهم تیم قم کسب یک نشان برنز از وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم بود.

وی ابراز داشت: کاراته‌کاهای شرکت کننده در این دوره از پیکارها در تلاش برای کسب مدال در اوزان منهای ۵۵، ۶۸، ۷۸ و به اضافه ۷۸ کیلوگرم بر روی تاتامی‌های سالن شهید ربانی شهر شیراز با یکدیگر به رقابت پرداختند تا نفرات اول تا سوم مشترک مشخص شوند.

عابدی افزود: مدال آور تیم اعزامی هیئت کاراته استان قم از پیکارهای رده سنی زیر ۲۱ سال علی یعقوبی بود که توانست در وزن به اضافه ۷۸ کیلوگرم با ارائه مبارزات زیبا مقام سوم را به دست آورده و در پایان این مسابقات صاحب نشان برنز کاراته قهرمانی کشور شود.

وی ابراز داشت: در پایان رقابت‌ها این وزن عماد مژده‌ای از هیئت کاراته گیلان در دیدار نهایی با غلبه بر کوشا تیموری از تیم هیئت کاراته کرمانشاه به مقام قهرمانی دست یافت، ضمن اینکه صادق سنچولی از تیم هیئت گلستان در کنار علی یعقوبی از تیم هیئت قم مشترکا سوم شدند و بدین ترتیب قم با کسب ۵ مدال به کار خود در این پیکارها پایان داد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch-6ni.23nvidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما