سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 2106
دهه فجر امسال؛

سطح میدان بزرگ امام خمینی(ره) قم به بهره برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از بهره برداری سطح میدان بزرگ امام خمینی(ره) و حداقل یک طبقه پارکینگ این مجموعه همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.
سطح میدان بزرگ امام خمینی(ره) قم به بهره برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در خصوص آخرین وضعیت احداث پروژه میدان بزرگ امام خمینی(ره) گفت:‌ در حال حاضر سازه و سطح این میدان ۹۷ درصد پیشرفت داشته است و تکمیل پارکینگ عمومی، سرویس ها و حمام های عمومی نیز در حال اجرا است.

وی با بیان این که سطح این میدان تقریبا به مرحله نهایی رسیده است، یادآور شد: سطح همکف این میدان فضای باز شهری، حدفاصل بین مسجد امام حسن عسگری(ع) تا حرم مطهر است که هم اکنون کار انجام سنگ فرش، نورپردازی و نصب آب نما در آن به اتمام رسیده است.

دلبری بیان داشت: با این روند همزمان با دهه فجر امسال سطح میدان بزرگ امام خمینی(ره) و حداقل یک طبقه از پارکینگ این مجموعه افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

پارکینگ های عمومی میدان امام خمینی(ره) ظرفیتی معادل ۲۰۲۰ خودرو سواری دارد
وی مجموعه میدان بزرگ امام خمینی(ره) را از نظر نوع و فضای معماری و خدمات ارائه شده در آن، در کشور جزو پروژه های منحصر به فرد دانست و افزود: این مجموعه دارای سه بخش مجزا سطح، پارکینگ های عمومی با ظرفیتی معادل ۲۰۲۰ خودرو سواری و ۱۱۸۰ موتورسیکلت و مجموعه سرویس های بهداشتی و حمام های عمومی است.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پروژه احداث فاز ۵ بلوار عماریاسر نیز بیان داشت: مسئولیت احداث این پروژه با سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) است و هم اکنون فرایند تملک و توافق با مالکین اراضی در مسیر در حال انجام و خیابان ها در حال بازگشایی است.

تملک ۲۰۰ ملک در مسیر احداث پروژه فاز ۵ عماریاسر
وی با بیان این که اعتبار این پروژه از محل فروش اوراق مشارکت تامین می شود، یادآور شد: این پروژه به طول یک کیلومتر و حدفاصل خیابان معلم تا خیابان شهید فاطمی احداث می شود.

دلبری اظهار داشت: تا کنون ۲۰۰ ملک در این مسیر تملک شده و مابقی در حال مذاکره است و هزینه این پروژه در فاز تملک ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است که اگر هر چه سریعتر انجام شود قیمت تمام شده کاهش می یابد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.wnuk49n6i5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما