سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 21071

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سرچشمه فرهنگ ولایتمداری است

قم نيوز : قم نيوز:‌مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: یکی از روش‌هایی که می‌تواند نسل سومی‌ها را به ارزش‌هایی چون ولایتمداری و پرهیز از دلبستگی به فضاهای دنیایی سوق دهد، ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است.
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سرچشمه فرهنگ ولایتمداری است
به گزارش قم نيوز و به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سیدجواد هاشمی در حاشیه اعزام کاروان‌های راهیان نور با اشاره به اینکه ما الان در نسل سوم بعد از انقلاب به سر می‌بریم، اظهار کرد: امروز متاسفانه بعضی‌ها به دنبال سبک زندگی مرفه‌تر و مقام و مسئولیتی بالا‌تر و پررونق‌تر هستند و همین مسئله جامعه را از معنویت دور می‌سازد.

وی افزود: یکی از روش‌هایی که می‌تواند نسل سومی‌ها را به ارزش‌هایی چون ولایتمداری و پرهیز از دلبستگی به فضاهای دنیایی سوق دهد، ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است.

این جانباز دوران دفاع مقدس جریان عاشورا را مصداق عینی بذل جان در راه حفظ دین خواند و تصریح کرد: با گذشت بیش از ۱۴ قرن، هر چه محرم و صفر می‌گذرد جریان عزاداری سیدالشهدا (ع) پررونق‌تر می‌شود، زیرا این جریان سرچشمه فرهنگ ولایتمداری، ایثار و از خودگذشتگی است.

وی خطاب به کسانی که به دنبال ترویج اشرافی‌گری در جامعه هستند، اظهار کرد: اینگونه افراد بهتر است از دریچه‌ای که به نام راهیان نور ایجاد شده، استفاده کنند و به‌خود بیایند که چطور رزمندگان اسلام در آن فضاهای خاکی جنگیدند و یک ذره از خاک کشور را به بیگانگان نداده و مورد تاثیر احدی هم قرار نگرفتند.

هاشمی با توصیف شهدای مناطق عملیاتی گفت: اکثر شهدایی که در هویزه، فاو و فکه هستند مثل حالت احرام، به یک ندا لبیک گفتند و آن هم لبیک به رهبر و امام خویش بود، در آن فضایی که غیر از خشکی و یا گرما و سرمای طاقت‌فرسا هیچ چیز دیگری نبود.

وی خاطرنشان کرد: عشق و علاقه رزمندگان اسلام به ذات اقدس الهی و دفاع از حریم ولایت و امام و مقتدای خویش بود و ارزش‌های اخلاقی چون انتظار فرج و رعایت حجاب و عفاف را نیز سفارش می‌کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه فضای جبهه‌ها، فضایی ملکوتی و عطرآگین است، خاطرنشان کرد: این فضا برای رزمندگان اسلام پر از خاطره‌های معنوی است، زیرا وجب به وجب آن بوی قرآن، مناجات، خلوص، واعتصموا بحبل الله و از جان گذشتگی می‌دهد.

وی تصریح کرد: اردوهای راهیان نور تداعی‌گر مکان‌هایی است که رزمندگان اسلام در آنجا وضو گرفتند، غسل شهادت کردند، امام زمان (عج) را یاد کرده و با گریه و زاری شهادت را از خدا طلب می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: مناطق عملیاتی، پر از یکرنگی و صفاست، در آنجا همه در یک سطح هستند و نمادی از مظاهر دل‌فریب دنیایی نیست و امیدوارم همه ما بتوانیم راه شهیدان عزیز را ادامه دهیم و خودمان را از رذایل نفسانی و خودکامگی و خودخواهی دور کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca6wnu.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما