چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 21096

منوریل قم تاثیر چندانی در کاهش ترافیک ندارد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: منوریل نیاز حمل و نقل عمومی را برطرف نمی کند و با وجود هزینه های زیاد برای احداث آن در کاهش ترافیک تاثیر چندانی ندارد.
منوریل قم تاثیر چندانی در کاهش ترافیک ندارد
به گزارش قم نیوز، علیرضا روشن اظهار داشت: منوریل طرحی بود که از ابتدا کارشناسان استان و مدیران موافق اجرای آن نبودند و احداث آن با وجود هزینه های بسیار زیاد تاثیر چندانی در کاهش ترافیک ندارد.

وی بیان داشت: منوریل قطاری به عنوان سیستم حمل و نقل نیست بلکه در دنیا از آن برای جذب توریست استفاده می شود و بیشتر جنبه تفریحی و توریستی دارد و نیاز حمل و نقل عمومی را برطرف نمی کند.

روشن تصریح کرد: محاسبه بهره برداری و هزینه ساخت منوریل حاکی از آن است که هزینه حمل و نقل مسافر با منوریل هشت برابر مترو است از این رو منوریل جنبه اقتصادی نداشته و از همین جهت در دنیا مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی افزود: ۱۵ کشور دنیا از منوریل استفاده می کنند که در مجموع طول آن ۳۰۷ کیلومتر و تعداد خطوط فعال منوریل در جهان ۴۷ خط است و مهم ترین کشورهایی که منوریل دارند به طول ۱۰۶ کیلومتر در ۱۰ خط است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان کرد: کشور ژاپن تولیدکننده واگن های منوریل است و در این کشور بیشتر از منوریل استفاده می شود، تعداد خطوط آن ۱۰ و طول آن ۱۰۶ کیلومتر می باشد.

وی ابراز داشت: امریکا دومین کشوری است که دارای خطوط منوریل است، تعداد خطوط آن ۱۰ و به طول ۶/۵۲ می باشد، ۵۰ درصد استفاده منوریل در امریکا جنبه تفریحی و توریستی دارد و به کارگیری منوریل مورد استقبال قرار نگرفته است.

روشن با بیان این که مطالعات در اجرای منوریل قم انجام نشد، افزود: بهره برداری از فاز یک منوریل قم هزینه های زیادی دارد و برای فاز دوم این پروژه که ۱۲ کیلومتر می باشد پیشنهاداتی ارائه شده است.

استقبال مردم با ایجاد ایستگاه های مراکز خرید و پارکینگ

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: حذف خط B منوریل که از بافت جمعیتی عبور نمی کند مطرح شده است اما در صورت اجرای آن می توان با ایجاد ایستگاه هایی همچون مراکز خرید و پارکینگ استقبال مردم را در این خطوط منوریل شاهد باشیم و در دنیا این عمل صورت می گیرد اما باید گفت که اجرای این طرح ها نیز در کاهش ترافیک تاثیر چندانی نخواهد داشت.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch-vni.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما