چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 21102

برگزاری سوگواره یاس نبوی ویژه سالروز شهادت‌ ام ابیها (س) در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: مهم‌ترین برنامه اداره‌کل اوقاف ‌قم در سالروز شهادت ام ابیها (س) سوگواره یاس نبوی است که از ۵ تا ۲۰ فروردین ماه امسال در امامزادگان اجرا می‌شود.
برگزاری سوگواره یاس نبوی ویژه سالروز شهادت‌ ام ابیها (س) در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام شوذب شیری در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات نوروزی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شهر قم با وجود ۴۴۴ امامزاده حرم اهل بیت (ع) مورد توجه شیفتگان ائمه است، اظهار کرد: اداره کل اوقاف برای ایام نوروز دو برنامه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم افزود: اسکان زائران در طول شبانه روز در اقامتگاه‌ها و حسینیه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی خیمه‌های معرفت که زیر مجموعه طرح آرامش بهاری هستند از جمله برنامه‌های مهم اوقاف و اموریه خیریه استان بوده است.

وی تصریح کرد: در هر امامزاده‌ای ۴الی ۵ چادر خیمه معرفت راه اندازی شده که مشاوره، فیلم، برنامه‌های اعتقادی در قالب بازی به نونهالان و نوجوانان ارائه می‌شود همچنین برنامه ادعیه نماز و احکام نیز در امامزادگان اجرا شده که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شده است.

حجت الاسلام شیری با اشاره به ویژه برنامه سالروز شهادت‌ام ابیها (س) عنوان کرد: مهم‌ترین برنامه ما سوگواره یاس نبوی است که این طرح از ۵ تا ۲۰ فروردین در امامزادگان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم خاطرنشان کرد: برنامه سوگواره یاس نبوی مراسم عزادری‌ام ابی‌ها (س) در امامزادگان است که سادات هر منطقه برگزاری مراسم عزادری را عهده دار هستند.

وی بیان کرد: حدود ۱۰۰ نفر از سخنرانان و علما برای مراسمات سوگواری فاطمه زهرا (س) دعوت شده‌اند که در این ایام قرائت بخشی از خطبه حضرت زهرا (س) و مراسم شام غریبان را در اولویت داریم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf0yd0.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما