پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 21134

ذبح بیش از ۶ هزار راس دام و طیور در ایام نوروز در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دامپزشکی قم گفت: در روزهای ۲۹ اسفند، ۴، ۵ و ۶ فروردین شش هزار راس گوسفند و بز و ۱۲۰ راس گاو و گوساله ذبح شده است.
ذبح بیش از ۶ هزار راس دام و طیور در ایام نوروز در قم
به گزارش قم نیوز، محمد مهدی رفیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های اداره دامپزشکی استان قم در ایام نوروز اظهار کرد: در ایام نوروز اداره کل دامپزشکی استان قم در بحث کشتار دام و طیور در طول ایام فعالیت دارند.

مدیرکل دامپزشکی قم افزود: کشتار طیور و دام در تاریخ‌های ۲۹ اسفند سال گذشته، ۳، ۴ و ۵ فروردین ماه امسال انجام شده است که در این میان نظارت بر کشتار طیور و دام که بر عهده اداره کل دامپزشکی است انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ‌های دامپزشکی در ایام نوروز عنوان کرد: دو اکیپ سیار در سطح شهر و یک اکیپ در اداره کل دامپزشکی هستند که کشیک‌های نظارتی به صورت ۲۴ ساعت مشغول به فعالیت و نظارت هستند.

رفیعی خاطر نشان کرد: شش اکیپ فعال در سطح شهر نظارت بر عملکرد قصابی‌ها و رستوران‌های سطح شهر دارند که در این میان ۱۴۰ کیلوگرم دام و طیور غیر بهداشتی کشف و ضبط شد.

مدیر کل دامپزشکی قم با اشاره به درمان و واکسیناسیون دام‌ها و طیور عنوان کرد: درمان و واکسیناسیون طیور و دام در این ایام اجرا می‌شود که این در حالی است که تمامی داروخانه توزیع واکسیناسیون دام و طیور را دارند.

وی تصریح کرد: توزیع گوشت دام و طیور در روزهای ۱۲ فروردین ماه صورت می‌گیرد و کشتار دام و طیور در این روز انجام می‌شود.

رفیعی با اشاره به آمار کشتار دام و طیور در روزهای پایانی و نخست سال عنوان کرد: در روزهای ۲۹ اسفند، ۴، ۵ و ۶ فروردین شش هزار راس گوسفند و بز و ۱۲۰ راس گاو و گوساله ذبح شده است.

مدیر کل دامپزشکی قم افزود: در روزهای ۲۸ اسفند سال گذشته، ۳، ۴، ۵ و ۶ فروردین ۳۵۰ راس مرغ ذبح شده است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcay6nu.49n6e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما