شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : 21287
استاد حوزه علمیه قم:

مسئولان در عمل تابع ولایت باشند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: از همه مسئولان و مدیران کشور می‌خواهیم در عمل تابع ولایت فقیه باشند و از این مسیر منحرف نشوند.
مسئولان در عمل تابع ولایت باشند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد قائمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) کسانی که می‌خواهند سعادتمند شوند باید به قرآن و عترت تمسک جویند.

وی افزود: از زمان جریان غدیر تا رحلت پیامبر اکرم(ص) زمان زیادی نگذشت ولی عده زیادی آن را فراموش کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در مورد علت اینکه حضرت علی(ع) طلب حق خود را نکرد می‌فرماید به فرموده پدرم مثل امام مثل کعبه است عنوان داشت: امام نیز مانند کعبه وظیفه ندارد که به دور مردم بگردد بلکه مردم باید به سراغ امام خویش بیایند.

وی ادامه داد: ولایت بزرگ‌ترین نعمتی است که در اختیار ما قرار گرفته و اگر در این زمینه کفران نعمت شود مصیبت‌های فراوانی گریبانمان را خواهد گرفت.

قائمی با اشاره به آیاتی از قرآن که خطاب به مسلمانان می‌فرماید از کفار نترسید بلکه از کفران نعمت هراس داشته باشید، خاطرنشان کرد: امروز هم اگر کفران نعمت ولایت فقیه را بنماییم خطرات زیادی ما را تهدید خواهد کرد؛ از خارج کشور خطری ما را تهدید نمی‌کند و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی نوروزی خود در مشهد مقدس بر این مسئله تاکید کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی به عنوان نام سال جاری از سوی رهبری انتخاب شده است، گفت: ایشان فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم؛ بدانیم که کافران و مستکبران هیچگاه در طول تاریخ راضی به حقوق مظلومان نشده‌اند و امروز هم می‌بینیم زیاده‌خواهی‌های غرب هر روز بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: از همه مسئولان و مدیران کشور می‌خواهیم در عمل تابع ولایت فقیه باشند و از این مسیر منحرف نشوند.

قائمی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انس با قرآن اشاره کرد و افزود: استغفار از گناهان و دوری از معصیت‌ها از دیگر اموری است که موجب سعادت انسان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یاد مرگ و قیامت انسان را از گناهان دور می‌سازد و موجب سعادت آدمی خواهد شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcja8e8.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما