چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 16160
استاد حوزه علمیه قم:

شأن نزول بیش از 2 هزار آیه قرآن در ارتباط با امامت اهل بیت (ع) است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بیش از دو هزار آیه قرآن در خصوص اهل بیت (علیهم‌السلام) نازل شده است، گفت: این آیات به واسطه تمسک ما به امامان و دوری از انحراف نازل شده‌اند.
شأن نزول بیش از 2 هزار آیه قرآن در ارتباط با امامت اهل بیت (ع) است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین گنجی سه‌شنبه‌شب در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به تشریح عظمت عید غدیر خم پرداخت و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرمودند «روز غدیر برترین عید امت من محسوب می‌شود».
 
وی ادامه داد: قرآن کریم بیش از 6 هزار و 400 آیه دارد و روایات متعددی از ائمه اطهار (علیهم‌السلام) وارد شده است که فرمودند که یک سوم قرآن درباره ما خاندان عصمت و طهارت (ع) نازل شده است؛ یک سوم قرآن بیش از دو هزار و 100 آیه است.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نماز که ستون دین محسوب می‌شود و معراج مؤمن است بیش از 100 آیه در قرآن ندارد، ابراز داشت:  این همه آیاتی که در شأن اهل بیت (علیهم‌السلام) نازل شده است به واسطه این است که به ما بگوید راه مستقیم حضرت علی (علیه‌السلام) است و ما باید به ایشان و امامان بعد از ایشان تمسک جوییم تا دچار گمراهی نشویم.
 
گنجی افزود: طبق روایت، آیات ابتدایی سوره بقره که می‌فرماید، ذالک الکتاب لاریب فیه، یعنی این کتاب فضائل، کتاب امامت و کتاب فضائل امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) است و سزاوار نیست کسی در آن شک کند و در واقع باید گفت قرآن منهای علی (علیه‌السلام) رهاوردی را دارد که امروز مشاهده می‌کنیم ترورها، کشتارها و تحریف‌های در دین همه به واسطه جدا کردن قرآن از حضرت علی (علیه‌السلام) است.
 
وی با تأکید بر اینکه ریسمانی که ما را از چاه شهوت، گناه، طبیعت و رذائل دنیایی جدا می‌کند طبق قرآن ریسمان الهی است، ابراز داشت: این ریسمان الهی بنا بر آیات قرآن کریم امام علی (علیه‌السلام) و خاندان پاکش هستند.
 
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: 114 سوره که در آن آیاتی در خصوص امام علی علیه السلام آمده در کتاب‌های علمای اهل سنت نقل شده است، اما متأسفانه آنها به نوشته‌های خود نیز ملتزم نیستند و آن را قبول ندارند.
 
گنجی با طرح این سئوال که چرا بزرگ‌ترین عید اسلامی، عید سعید خم است و بیش از دو هزار آیه در ارتباط با امامت و ولایت نازل شده است، ابراز کرد: همه دین اعم از خداشناسی، پیامبرشناسی، اخلاق‌شناسی، خودشناسی، مردم‌شناسی و همه مجموعه دین به امامت گره خورده است و اگر امامت را پذیرفتند دین درست تفسیر و معنی می‌شود و اگر امامت را از مجموعه دین برداریم دین با بی‌دینی و لامذهبی عوض می‌شود.
 
وی در پایان تأکید کرد: اگر امامت برداشته شود روح و حقیقت دین وجود ندارد و تنها اسکلتی از دین باقی می‌ماند. مفاسد اخلاقی با نزدیک شدن به ولایت از بین می‌رود و هرچقدر به ولایت نزدیکتر شویم بیشتر از مفاسد و انحرافات دور می‌شویم.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdzf0f.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما