شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 21322

استقبال زائران از پایگاه‌های پاسخ به سئوالات دینی در قم

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: پایگاه‌های پاسخ به سئوالات شرعی، اعتقادی، اخلاقی و مشاوره دینی که در تعطیلات نوروزی ایجاد شده با استقبال زائران و مسافران نوروزی همراه بوده است.
استقبال زائران از پایگاه‌های پاسخ به سئوالات دینی در قم
به گزارش قم نيوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری با تشریح فعالیت‌ها و طرح‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در ایام تعطیلات نوروزی امسال، ایجاد پایگاه‌های پاسخ به سئوالات شرعی، اعتقادی، اخلاقی و مشاوره دینی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، پارکسوار شمالی، ورودی‌های قم، بوستان‌های شهری و مکان‌های پرتردد زائران و مسافران نوروزی را مهم‌ترین طرح این اداره کل ذکر کرد.

به گفته وی، این طرح فرهنگی که با ایجاد ۱۵ پایگاه از روزهای پایانی سال ۹۲ تا پایان تعطیلات نوروزی امسال اجرایی شد مورد استقبال زائران و مسافران نوروزی به ویژه جوانان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام اسکندری استقبال زائران و مسافران نوروزی از این پایگاه‌ها را نشان دهنده موفقیت این طرح فرهنگی دانست و اظهار کرد: این طرح در سال گذشته نیز با استقبال زائران و مسافران نوروزی همراه بوده است، بنابراین انتظار می‌رفت مسئولان، حمایت بیشتری از اجرای این طرح می‌کردند اما این انتظار محقق نشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در این پایگاه‌ها علاوه بر پاسخ به سئوالات اعتقادی و شرعی و نیز مشاوره دینی و تربیتی؛ توزیع بسته‌های فرهنگی، تذکر لسانی، آموزش تصحیح قرائت نماز، برگزاری مسابقه فرهنگی توسط مبلغان دینی انجام شد.

وی، تبلیغات محیطی را یکی دیگر از فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در ایام تعطیلات نوروزی برشمرد که به دلیل قرارگرفتن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ایام نوروز، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و انجام شده است.

حجت‌الاسلام اسکندری از طراحی و نصب بنر تبلیغاتی در بیلبورد کیلومتر ۱۵ آزادراه قم - تهران به مساحت ۶۰ متر مربع خبر داد و تصریح کرد: امسال در محتوای تبلیغات محیطی، یادآوری فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همزمانی آن با سال جدید نوروزی و نیز تشویق مردم به انجام سنت‌های نیکو و ارزشمدار اسلامی از جمله صله رحم، کمک به مستمندان، عیادت از بیماران، رعایت عفاف و حجاب اسلامی، تذکر لسانی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی ائمه جماعات، روحانیون مستقر و رابطان فرهنگی مساجد در روزهای پایانی سال گذشته اظهار کرد: در این گردهمایی به قشرهای تاثیرگذار مساجد توصیه‌هایی پیرامون دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان، ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی به زائران و مسافران، دعوت مردم به انجام کارهای نیک و پسندیده اسلامی، رعایت شأن ایام فاطمیه ارائه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: روحانیان مستقر روستاهای استان هم در محل‌های تبلیغی خود حضور داشتند و علاوه بر برپایی نماز جماعت و سخنرانی، از خانواده‌های معظم شهیدان دیدار کردند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcj8te8.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما