قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با موضوع بررسی «نگاه فقهی به اعلامیه جهانی حقوق بشر» در کنفرانس بین‌المللی علوم فقهی عمان به ایراد سخن می‌پردازد.
سخنرانی حجت‌الاسلام مبلغی در کنفرانس بین‌المللی علوم فقهی عمان
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم فقهی عمان دعوت شده و با موضوع «نگاه فقهی به اعلامیه جهانی حقوق بشر» در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش مفتیان کشورهای مصر، عمان و حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی سخنرانان اصلی این کنفرانس بین‌المللی که با حضور اندیشمندان برجسته جهان اسلام برگزار می‌شود خواهند بود.

در این کنفرانس چهار روزه که از یکشنبه آینده در مسقط برگزار می‌شود مفاهیم مساوات، مشورت، عدل و حقوق بشر به عنوان مهمترین پایه‌های تاسیس حکومت اسلامی از نظر فقه اسلامی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین مشترکات انسانی از دید فقهای برجسته جهان اسلام ابونصر فارابی، فقیه مذهب شافعی العز بن عبد السلام، فقیه شیعی علامه محمد نائینی، سید قطب ابراهیم از علمای الازهر، و فقهای مذهب اباضی علامه ابن برکه و نورالدین السالمی و علی یحیى معمر و احمد الخلیلی پرداخته می‌شود.

در این کنفرانس همچنین وزرای اوقاف و روسای مجامع اسلامی و مفتی‌های برجسته کشورهای اسلامی نیز حضور دارند.

این کنفرانس روز چهارشنبه آینده، با صدور بیانیه و ارائه توصیه‌های فقهی به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdos0x.yt0fo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما