يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 21361

بانوان شطرنج‌باز قم به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: بانوان شطرنج‌باز قمی از روزهای پایانی هفته در تلاش برای کسب عناوین برتر رقابت‌های قهرمانی کشور با حریفان خود مسابقه می‌دهند.
بانوان شطرنج‌باز قم به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شوند
به گزارش قم نیوز، آئین‌نامه نحوه برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج زیر ۲۰ سال بانوان به هیئت‌های شطرنج استان‌های سراسر کشور ارسال شده است و بر همین اساس این پیکارها از چهارشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی فدراسیون شطرنج، مسابقات قهرمانی شطرنج زیر ۲۰ سال بانوان کشور از چهارشنبه بیستم تا سه‌شنبه بیست و ششم فروردین‌ماه به میزبانی هیئت شطرنج استان فارس برگزار می‌شود و برترین‌های کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این مسابقات از روز چهارشنبه در شیراز به میزبانی هیئت شطرنج استان فارس برگزار خواهد شد، ضمن اینکه مقررات فدراسیون جهانی شطرنج حاکم بر مسابقات است و رقابت مدعیان کسب عناوین اول تا سوم این دوره به روش سوئیسی در ۹ دور برگزار خواهد شد.

این در شرایطی است که زمان بازی برای هر بازیکن شرکت کننده در مسابقات قهرمانی شطرنج زیر ۲۰ سال بانوان کشور از ۹۰ دقیقه برای کل بازی با ۳۰ ثانیه زمان اضافی به ازای انجام هر حرکت از نخستین حرکت بازی در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین رده‌بندی این دوره از رقابت‌ها براساس مجموع امتیازات کسب شده توسط هر بازیکن در پایان مسابقات تعیین خواهد شد و چنانچه دو یا چند بازیکن امتیازات یکسان کسب کرده باشند برای تعیین رتبه آنها از روش شکستن امتیاز استفاده خواهد شد.

در حالی که به نفرات اول تا سوم حکم و مدال اهدا خواهد شد، هر استان می‌تواند یک نفر به عنوان سهمیه به صورت کتبی به برگزار کننده معرفی کند، ضمن اینکه دریافت کننده سهمیه از پرداخت هزینه خوابگاه معاف بوده و جزیره کیش مانند یک استان از سهمیه برخوردار است.

ارائه شناسه عضویت در سیستم جامع فدراسیون بازیکنان معرفی شده از سوی هیئت‌ها برای ثبت‌نام بازیکنان الزامی است، ضمن اینکه هیئت‌ها مجازند علاوه بر سهمیه مقرر، هر تعداد بازیکنی را که علاقمند به شرکت است با معرفی‌نامه کتبی اعزام کنند.

در حالی که مبلغ ورودیه برای بازیکنان سهمیه هر استان ۴۰۰ هزار ریال است، تمام شرکت‌کنندگان باید زیرپوشش بیمه ورزشی باشند؛ بازیکنان باید اصل و فتوکپی شناسنامه خود را همراه داشته باشند، ضمن اینکه با توجه به شرایط سنی در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون شطرنج، متولدین یازدهم دی‌ماه سال ۱۳۷۲ به بعد که جزو واجدین شرایط زیر ۲۰ سال محسوب می‌شوند در این رقابت‌ها حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccs1qi.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما