دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 21443

برگزاری مراسم سالگرد درگذشت قهرمان فقید کشتی فرنگی قم

قم نيوز : قم نيوز: رئیس هیئت کشتی استان قم از برگزاری مراسم گرامیداشت قهرمان فقید کشتی فرنگی استان قم در سالگرد درگذشت این قهرمان اسبق ایران و آسیا خبر داد.
برگزاری مراسم سالگرد درگذشت قهرمان فقید کشتی فرنگی قم
به گزارش قم نيوز، محسن حلوایی اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن نخستین سالگرد درگذشت محسن پودنکی پهلوان خوشنام قم مراسم یادبودی با حضور اهالی ورزش و مسئولان برگزار می‌شود.

وی با دعوت از جامعه ورزش و جوانان قم به خصوص اهالی کشتی استان قم برای حضور در این مراسم عنوان کرد: این مراسم از ساعت ۱۶:۳۰ روز پنجشنبه هفته جاری یعنی بیست و یکم فروردین‌ماه در گلزار شهدای علی ابن جعفر قم برگزار می‌شود.

رئیس هیئت کشتی استان قم با بیان این‌که پودنکی از چهره‌های شاخص تاریخ کشتی قم به شمار می‌رفت، افزود: قطعاً حضور علاقه‌مندان به ورزش، مسئولان و عموم مردم در این مراسم باعث شادی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.‏

وی خاطرنشان کرد: زنده یاد محسن پودنکی متولد اول فروردین‌ماه سال ۵۷، هشت سال قبل عضو تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم بود و در جام جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۰۵ نیز به همراه تیم ملی کشورمان عنوان سوم را به دست آورد.

حلوایی ادامه داد: این کشتی‌گیر قمی سابقه غلبه بر نخبگانی مثل الکساندر دکتریشویلی قهرمان المپیک آتن از کشور ازبکستان را در کارنامه دارد ضمن اینکه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های امیدهای جهان نیز در کارنامه این قهرمان و پهلوان ارزنده کشتی استان قم که بیش از ۱۰ سال عضو تیم ملی در رده‌های سنی مختلف بود، ثبت شده است.

وی یادآور شد: زنده‌یاد پودنکی در سال ۸۸ یک تومور در گوش خود داشت که تحت درمان قرار گرفت و بهبود یافت و بعد از آن قرار شد ۱۵ جلسه رادیوتراپی داشته باشد اما پس از آن مسئولان بیمارستان گفتند که در سه جلسه از معالجات، دستگاه خراب بوده است.

رئیس هیئت کشتی استان قم خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از یک سال علائمی از قبیل «برهم خوردن تعادل، مشکل در تکلم و بلع» در سلامتی این کشتی‌گیر فقید به وجود آمد که پزشکان دلیل آن را خرابی دستگاه رادیوگرافی دانستند و همین قضیه منجر به ضایعه مغزی آن مرحوم شد.

وی عنوان کرد: ۲ سال قبل که محسن پودنکی شرایط جسمانی بهتری داشت با ویلچر در اردوی تیم ملی نیز حضور یافت جایی که خودش با گنده فرنگی‌های مهار نشدنی جوانی‌اش را سپری کرده بود اما عضو سابق تیم ملی که در بیمارستان رسالت تهران بستری شده بود روز یکشنبه ۱۸ فروردین‌ماه سال ۹۲ پس از تحمل چند سال بیماری به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdso0x.yt0fo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما