پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 23265

کشتی‌گیر قمی سومین بار در جام جهانی به میدان می‌رود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت کشتی استان قم از سومین حضور متوالی کشتی گیر پرافتخار قم در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی خبر داد.
کشتی‌گیر قمی سومین بار در جام جهانی به میدان می‌رود
به گزارش قم نیوز، محسن حلوایی اظهار کرد: فرنگی کار شاخص کشتی استان قم بعد از جام جهانی جهانی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ امسال برای سومین بار متوالی حضور در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی را تجربه خواهد کرد.

وی ادامه داد: این کشتی‌گیر ارزنده که برای تمام اهالی این رشته ورزشی شناخته شده است، هادی علیزاده‌پورنیا است که در صورت موفقیت در کسب مدال از جام جهانی ۲۰۱۴ سومین مدال متوالی خود از مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی را کسب خواهد کرد.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان داشت: این کشتی‌گیر سرشناس استان قم در سال‌های اخیر همواره در ترکیب تیم‌های ملی کشتی فرنگی رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان کشورمان برای ایران در میادین مهم برون‌مرزی افتخارآفرین بوده است.

وی اضافه کرد: هادی علیزاده‌پورنیا نخستین مدال آسیایی خود را در سال ۲۰۱۰ از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان آسیا در کشور چین کسب کرد و بعد از آن با توجه به نبوغی که در این رشته داشت از سوی محمد بنا همواره به تیم ملی دعوت شد.

حلوایی افزود: علیزاده‌پورنیا به غیر از مسابقات المپیک و همچنین رقابت‌های جهانی در سایر میادین معتبر کشتی فرنگی صاحب مدال شد و در ویترین افتخارات خود ۲ مدال از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، ۲ مدال از رقابت‌های کشتی فرنگی جام جهانی و ۲ مدال از پیکارهای کشتی فرنگی دانشجویان جهان کسب کرده است.

وی یاد آور شد: ستاره کشتی فرنگی استان قم ماه‌ها در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان کشورمان حضور داشته و با تحمل سختی‌ها و فشار تمرینات برای شرکت در جام جهانی آماده شده و یکی از نفراتی خواهد که در وزن ۷۵ کیلوگرم برای تیم ملی به میدان می‌رود.

رئیس هیئت کشتی استان قم اذعان کرد: اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای حضور در رقابت‌های جام جهانی تهران با هدایت حسن نوربخش و سایر اعضای کادر فنی به صورت جدی کارهای آماده‌سازی را انجام داده‌اند و از امروز برابر حریفان خود به میدان می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه هدف ملی پوشان کشتی فرنگی کشورمان این است که قهرمانی جام جهانی سال ۲۰۱۳ را از روسیه پس بگیرند، یاد آور شد: در وزن ۷۵ کیلوگرم دو نماینده از کشورمان حضور دارند که یکی از آنها هادی علیزاده‌پورنیا از قم و دیگری فرشاد علیزاده از تهران است.

حلوایی یادآور شد: هادی علیزاده‌پورنیا در سال ۲۰۱۲ در جام جهانی کشتی فرنگی که به میزبانی شهر سارانسک روسیه برگزار شد همراه با تیم ملی به مدال طلای جام جهانی دست یافت و در سال ۲۰۱۳ نیز در جام جهانی تهران به مدال نقره رسید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchmini.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما