چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 2150
به زودی؛

"مشرق موعود" و "پژوهش‌های مهدوی" در بازار نشر

قم نيوز : قم نیوز: شماره ۱۷ فصلنامه علمی ـ پژوهشی "مشرق موعود" و شماره دو فصلنامه "پژوهش‌های مهدوی" به زودی وارد بازار نشر می‌شوند.
"مشرق موعود" و "پژوهش‌های مهدوی" در بازار نشر
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محسن کبیری ضمن اشاره به تدوین دومین شماره فصلنامه علمی ـ تخصصی «پژوهش‌های مهدوی» اظهار کرد: این فصلنامه، مقالات پژوهشی اساتید حوزه و دانشگاه در موضوع مهدویت را که دارای نوآوری باشند، پس از بررسی به چاپ می‌رساند.

وی با بیان اینکه ضرورت انجام پژوهش‌های علمی درباره امام مهدی (عج) برای کسی که معتقد به نظام اعتقادی شیعه است پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: بدون شناخت مهدویت، حکومت اسلامی توانایی زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت را نخواهد داشت و بینش تخصصی و علمی به این موضوع، لازمه برنامه‌ریزی صحیح در حکومت اسلامی است.

دبیر تحریریه فصلنامه «پژوهش‌های مهدوی» گفت: در این شماره از فصلنامه مباحثی همچون «سکولاریسم و مهدویت» نوشته حسین الهی‌نژاد، «ختم ولایت از دیدگاه ابن عربی» به قلم مریم محمدی آرانی، «عصمت و اختیار» متعلق به قنبرعلی صمدی و «مسایل کلام جدید و مهدویت» نوشته شده توسط ابوذر رجبی، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سرمقاله این فصلنامه با موضوع «مهندسی اجتماعی و آخرین دولت» توسط فرامرز سهرابی نگاشته شده است، تصریح کرد: «اصول مذهب الشیعه در بوته نقد» به قلم نصرت‌الله آیتی، «دفاع از حدیث تحلیل روایات تفسیری» نوشته مهدی حسینیان و «غیبت امام مهدی(عج) نقد ساشا دینا» به قلم جواد جعفری از دیگر مباحث مطرح شده در دومین شماره از فصلنامه «پژوهش‌های مهدوی» است.

دبیر تحریریه فصلنامه «مشرق موعود» نیز با بیان اینکه شماره ۱۷ فصلنامه علمی ـ پژوهشی «مشرق موعود» به زودی روانه بازار نشر می‌شود اظهار کرد: این فصلنامه با رویکردهای قرآن و حدیث، کلام و عرفان، تاریخ، علوم تربیتی، روانشناسی، حقوق و سیاست، جامعه‌شناسی، ادیان و مذاهب، فرق انحرافی، آینده‌پژوهی و هنر موعود منتشر می‌شود.

مصطفی ورمزیار خاطرنشان کرد: مقالات به چاپ رسیده در این فصلنامه با رویکرد کاربردی، مسئله‌محوری و برخورداری از نوآوری انتخاب شده‌اند.

وی گفت: در این شماره از فصلنامه موضوعاتی همچون «تحلیل مقام امامت حضرت مهدی(عج) از دیدگاه فریقین» به کوشش فتح‌الله نجارزادگان و محمدمهدی شاهمرادی، «موانع و آفات انتظار» به قلم دکتر رضاعلی نوروزی، دکتر محمد نجفی و فاطمه هاشمی و «دیدار با امام عصر(عج) و توقیع علی بن محمد سمری» به قلم جواد جعفری چاپ و منتشر شده است.

وی در ادامه افزود: «سیاست خارجی دولت دینی با تأکید بر مفاهیم تقیه و انتظار» به قلم عسکر دیرباز و مسعود صادقی، «انقلاب اسلامی، پروژه جهانى‏ شدن و مسئله مهدویت» به کوشش مرتضی شیرودی، «نقش باورداشت غیبت در پویایی حیات علمی و فکری شیعیان در قرن سوم و چهارم» به قلم امیرمحسن عرفان و «اعتقاد به منجی، بر اساس «ضمیر ناخودآگاه جمعی» یونگ؛ با بررسی اسطوره کهن سیمرغ و تبیین اسطوره مدرن بشقاب‌پرنده» با پژوهش دکتر سیدرضی موسوی گیلانی و مریم مولوی، از دیگر مباحثی است که در این شماره مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.ie8fuqevysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما