چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 2163
استاندار قم:

ورودی های شهر قم به شكلی چشم نواز ساماندهی شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم تاكید كرد: ورودی های شهر قم باید به شكلی زیبا و چشم نواز، طراحی و ساماندهی شود.
ورودی های شهر قم به شكلی چشم نواز ساماندهی شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در جلسه بهسازی و ساماندهی ورودی های شهر قم با تاكید بر لزوم توجه به زیبایی منظر شهری قم بخصوص ورودی های شهر افزود: قم دارای ۹ ورودی اصلی است كه از وضعیت نابسامانی رنج می برد.

وی ادامه داد: ساماندهی این ورودی ها باید به گونه ای باشد كه هر بیننده ای با دیدن مناظر ایجاد شده، متوجه ورود به حریم شهر كریمه اهل بیت (ع) و تغییر وضعیت بشود.

موسی پور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث تقاطع غیر هم سطح میدان ۷۲ تن، پیشرفت این طرح را مناسب ارزیابی كرد و افزود: این طرح با توجه به داشتن پیمانكار توانمند و عدم مشكل مالی، باید بدون حتی یك روز تاخیر و در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

به گفته وی، ساماندهی این ورودی ضروری بوده و لازم است برای داخل زیرگذرها و رمپ های جهتی این طرح، طرح ها و نمادهای متناسب با ویژگی های فرهنگی مذهبی شهر قم طراحی شود.

استاندار قم، همچنین با تاكید بر لزوم تسریع در جابجایی عوارضی فعلی آزاد راه امیر كبیر گفت: سازه های در نظر گرفته شده برای این طرح نیز باید با پیش بینی بحث پرداخت های الكترونیكی عوارض و با رعایت ویژگی های فرهنگی شهر قم باشد.

موسی پور در ادامه، به لزوم ایجاد راه دسترسی محور قم - گرمسار به داخل شهر اشاره كرد و افزود: وصل این محور به تقاطع عمار یاسر در طراحی اولیه این پروژه، لحاظ شده و باید اعتبار مورد نیاز برای ساخت تقاطع های غیر هم سطح در دل طرح های تكمیلی پیش بینی و از سوی مسوولان وزارت راه و شهر سازی مورد توجه قرار بگیرد.

وی، همچنین احداث پایانه جنوبی شهر قم را ضروری دانست و تاكید كرد: بحث تملك زمین پایانه باید به سرعت حل شده و دستگاه های ذیربط همكاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

موسی پور، لزوم ساماندهی واحدهای سنگ بری موجود در محور قدیم قم - تهران را یاد آور شد و عنوان كرد: سنگ بری های موجود در این محور، مشكلاتی را از لحاظ آلایندگی و بر هم زدن زیبایی منظر شهری در این نقطه از شهر ایجاد كرده اند.

استاندار قم تصریح كرد: طرح ساماندهی این واحدها توسط اداره كل شهری استانداری تهیه شده كه بر اساس توافقات انجام شده و با همكاری صاحبان واحدهای سنگ بری، بزودی این طرح اجرایی خواهد شد.

موسی پور در پایان، با اشاره به مراحل نهایی طرح توسعه پایانه مركزی قم، لزوم تسریع در اتمام طرح و اجرای فضای سبز محوطه پیرامونی و ایجاد راه دسترسی این محور، به بزرگراه قم - تهران را خواستار شد.

جلسه بهسازی و ساماندهی ورودی های شهر قم به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.90x2yt0fsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما