شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 21674

کانون‌های فرهنگی مساجد به کار جمعی اهتمام داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: کارهای بزرگ در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و به خصوص فرهنگی زاییده تعاملات گوناگون هستند.
کانون‌های فرهنگی مساجد به کار جمعی اهتمام داشته باشند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روحانی در دوره تخصصی تعاملات فرهنگی که در نخستین هفته همایش آفاق اندیشه (طرح توانمندسازی کادر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم) در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، گفت: کارهای بزرگ در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی زاییده تعاملات گوناگون هستند.

وی با اشاره به این‌که تبادل افکار در بین دانشمندان، تبادل معلومات و محصولات در بین مراکز فرهنگی و پژوهشی و تبادل افکار و اموال بین مراکز اقتصادی اهداف مختلفی دارد، ادامه داد: از جمله این اهداف می‌توان به درست عمل کردن و زودتر به نتیجه رسیدن، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت، جذب افراد و گروه‌ها، استفاده از تجارب دیگران، ایجاد اعتماد برای دیگران، انجام کارهای بزرگ با تعامل، تاکید بر کار جمعی و عمل به سنت قرآن و تخصصی شدن فعالیت‌ها اشاره کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: به عنوان مثال در یک کانون فرهنگی هنری مسجد جمع کردن نیرو برای کادر کانون، جذب مربیان مختلف از کانون‌های دیگر یا مراکز مختلف، برنامه‌ریزی و تعامل در محتوا و روش اجرا استفاده از فضای کانون‌ها و مراکز دیگر برای کاهش هزینه‌ها، استفاده از سخت‌افزارهای مراکز دیگر حتی در خارج از استان‌ها و استفاده از تمام ظرفیت‌های استان کارهای دشواری نیست اما به پیشرفت فعالیت‌ها کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به چگونگی بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های دیگر عنوان کرد: شناخت ساختار سازمانی و اداری دولت، وزارتخانه‌ها، ادارات کل، استانداری‌ها و هر جایی که بتوان به نوعی از آن بهره برد نخستین گام برای تعامل و استفاده از ظرفیت‌هاست.

روحانی تاکید کرد: شناخت وظایف و محورهای فعالیت‌های مراکز مختلف، معرفی کامل خود از طریق انعکاس برنامه‌ها، ارائه توانمندی‌ها و بیان موفقیت‌ها، اعتمادسازی به واسطه انجام دقیق سفارشات کوچک، ارتباط‌سازی از طریق رفت و آمدهای مکرر و شناخت دغدغه‌های مراکز مربوط از مهمترین راه‌های زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های دیگر هستند.

وی با بیان این‌که برای تعامل و جذب بودجه راه‌های مختلفی وجود دارد تصریح کرد: آداب و معاشرت، صبر و حوصله، حسن خلق، خون گرم بودن، توکل و اعتماد به نفس، طرح‌نویسی قوی، سابقه کار درخشان (جمع آوری مستندات)، گزارش کار قوی و جذاب با استفاده از ابزار هنر، ارائه توانمندی‌ها، استفاده از ظرفیت‌های درونی مراکز مربوط و تشکیل سمن‌های قانونی از مولفه‌ها و راهکارهای اصلی تعامل و جذب بودجه هستند.

روحانی یادآور شد: مشخص نبودن کار و عدم امضای تفاهم‌نامه، عدم تقسیم کار مناسب و همکاری با مراکزی که مسائل شرعی را رعایت نمی‌کنند از آفات کار تعاملی هستند که باید نسبت به آن‌ها دقت لازم را داشت.

وی افزود: استفاده از تجربه و ظرفیت کانون‌های دیگر، اطلاع‌رسانی و به نمایش گذاشتن موفقیت‌های خود، اندیشه، اخلاص و همت بالا و تطبیق دادن اهداف کانون‌ها با اهداف دبیرخانه از موارد دیگری است که در پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی کانون‌ها نقش تاثیرگذاری دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjxme8.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما