شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : 50269
منبع : پايگاه اطلاع رسانی قمنا
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم مطرح کرد:

فعالیت 480 کانون فرهنگی مساجد در قم

اهتمام به غنی سازی اوقات و فراغت جوانان در طول سال
قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام سعید روحانی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم گفت: 480 کانون فرهنگی مساجد در این استان برای اوقات و فراغت جوانان در طول سال به ویژه در فصل تابستان برنامه های ویژه ارائه می کنند.
فعالیت 480 کانون فرهنگی مساجد در قم/اهتمام به غنی سازی اوقات و فراغت جوانان در طول سال
فعالیت 480 کانون فرهنگی مساجد در قم/اهتمام به غنی سازی اوقات و فراغت جوانان در طول سال
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سعید روحانی با اشاره به برنامه های آموزشی و مهارتی در این کانون ها اظهار داشت: از این تعداد کانون، 350 کانون برای اجرای برنامه های مختلف با دبیرخانه کانون های مساجد تفاهمنامه امضا کرده اند.

وی افزود: کانون های فرهنگی مساجد همه ساله بر اساس توانمندی ها در اجرای برنامه ها، تفاهمنامه ای امضا می کنند تا بتوانند از خدمات مالی و ستادی این دبیرخانه در برگزاری هرچه بهتر کلاس های آموزشی و مهارتی استفاده کنند.

وی با اشاره به برنامه های کلاس های آموزشی در طول سال گفت: در این کلاس ها حلقه های معرفتی در موضوع های مختلف روز و مسائل عقیدتی با عنوان حلقه های آسمانی قرآنی، جلسه های تفسیر و مفاهیم قرآنی، حلقه‌ های درسی، هسته پژوهش، اتاق فکر، پرسمان جوان برای دانش آموزان در مقاطع راهنمایی و دبیرستانی برگزار می شود، همچنین کلاس های علمی و آموزشی در زمینه های درسی و قرآنی نیز ترتیب می یابد.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم ادامه داد: در کلاس های مهارتی و هنری، آموزش هایی از جمله نویسندگی، فتوشاب، معرق، خیاطی، گلدوزی و سایر موارد ویژه بانوان و آقایان برگزار می شود.

روحانی با بیان این که المپیاد ورزشی در مردادماه هر سال برگزار می شود گفت: این المپیاد در رشته های مختلف ورزشی برای سن های مختلف با هدف استعدادیابی، ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و جوانان، جذب افراد و مشارکت دادن آنان در برنامه های فرهنگی مساجد در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت تحصیل، تهذیب و ورزش جوانان اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: در این المپیاد دانش آموزان قم در قالب های مختلف تیمی و به صورت دسته جمعی در برنامه های ورزشی شرکت می کنند که این امر باعث تقویت روحیه مشارکت و هم افزایی در بین جوانان و نوجوانان می شود.

وی به احیای ورزش های بومی و سنتی تاکید کرد و گفت: تعدادی از رشته های ورزشی به دست فراموشی سپرده شده که درصدد هستیم تا این رشته های ورزشی را احیا کنیم تا زمینه تکاپو و فعالیت دانش آموزان را ارتقا بخشیم.

وی به کمبود بودجه اختصاص یافته به کانون های مساجد استان قم اشاره کرد و گفت: از سوی کانون های مساجد کشور به صورت میانگین سالانه حدود سه میلیارد تا سه میلیارد و 500 میلیون ریال بودجه اختصاص می یابد و بخشی دیگر از بودجه این کانون ها از سوی خیران و برخی از نهادهای استانی تامین می شود.

روحانی افزود: بودجه ای از سوی استان به کانون های مساجد اختصاص پیدا نمی کند و مسئولان علت این امر را کمبود بودجه استان بیان کرده اند که در واقعیت زیبنده استان قم نیست، چراکه غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید مورد توجه همه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که دبیرخانه کانون های مساجد قم سالانه 10 میلیارد ریال را صرف برنامه های آموزشی و مهارتی می کند گفت: در طول سال برای هر کانونی که تفاهمنامه امضا کرده باشد به طور متوسط 12 میلیون ریال اختصاص می یابد.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم خاطرنشان کرد: برخی از خدماتی که از سوی دبیرخانه کانون ها ارائه می شود بدون هزینه است در همین راستا برای اردوهای زیارتی به مشهد مقدس خدماتی از جمله اسکان رایگان می باشد و یا برخی از کانون ها که نیاز به استاد دارند این استادان از سوی دبیرخانه اعزام می شوند و از کانون ها هزینه ای دریافت نمی شود.
به گفته وی، در سال گذشته 40 هزار تن از برنامه های متنوع کانون های مساجد استان قم بهره مند شدند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb95bs.rhbg0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما