يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 16355
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم عنوان کرد

فعالیت 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد قم در طرح اوقات فراغت

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم گفت: از 430 کانون فرهنگی و هنری مساجد در قم 300 کانون در طرح اوقات فراغت مشارکت کردند.
فعالیت 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد قم در طرح اوقات فراغت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سعید روحانی شنبه شب در آیین اختتامیه آسمانی‌ها ویژه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در تالار شهید آوینی برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم بیان کرد: قطره اشکی که در دنیا برای امام حسین(ع)‌ ریخته شود در آخرت می‌تواند آتش جهنم را خاموش کند و باید ما نسبت به این ایام حساس‌تر باشیم.
 
وی با اشاره به نقش مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری و هیئت‌های مذهبی در راستای ترویج دین بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم در طرح اوقات فراغت در کل کشور و در بین تمام‌ دستگاه‌ها در قم رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم با اشاره به اینکه از نظر بودجه فرهنگی دستگاه‌ها با مشکل روبه‌رو بودند بیان کرد: با این وجود پیگیری‌های لازم به عمل آمده و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با مشکلی مواجه نشده و فعالیت‌های خود را دنبال کردند.
 
وی با اشاره به فعالیت 430 کانون فرهنگی و هنری در مساجد قم بیان کرد: در برخی از مساجد کانون فرهنگی و هنری خواهران و برادران به صورت مجزا فعالیت کرده و دو کانون فعال هستند.
 
روحانی با اشاره به اینکه در طرح اوقات فراغت تابستان 300 کانون تفاهم‌نامه امضا کرده و در این طرح فعال بودند بیان کرد: برگزاری کلاس‌های هنری، مهارت‌آموزی، قرآنی، خیمه شهدا، سنگر نت، وبلاگ‌نویسی مسجدی، مسابقات قرآنی و... از جمله فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در طرح اوقات فراغت بود.
 
وی تشکیل 141 جلسه آموزش والدین، 125 جلسه پرسمان جوان، برگزاری دوره آموزش مربیان مسجد و تشکیل 144 هسته پژوهش را از دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم دانست و گفت: در طرح ترتیل خوانی نوجوانان در ماه مبارک رمضان کانون‌های فرهنگی مساجد در قم نقش مهمی ایفا کردند.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم از تشکیل کانون تخصصی نماز خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های گوناگون برای جذب جوانان به نماز در کانون‌های مساجد دنبال می‌شود و باید فعالیت نماز یاوران از سوی مسئولان کانون‌ها دنبال می‌شود.
 
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی دید بیان کرد: باید در سال تحصیلی نیز برنامه‌های کانون‌های مساجد با جدیت دنبال شده و مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت تابستان به نوعی افتتاحیه طرح برنامه‌های کانون‌های مساجد در سال تحصیلی است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjitev.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما